Annons:
Etikettbehandling
Läst 153 ggr
Lona
11/13/21, 7:47 PM

Hur hitta vård i Göteborg?

I samband med flytt så kommer jag att byta vårdgivare och letar efter ett vettigt alternativ. Jag gissar att jag i nuläget hamnar nånstans mellan en psykiatrisk öppenvårdsmottagning (som den jag går på nu) och primärvården, dvs en vårdcentral.

Den vanliga öppenvårdspsykiatrin i Göteborg är inte ett alternativ, den existerar visserligen (åtminstone på pappret) men funkar dessvärre inte.
De flesta vårdcentraler har bara kortvarig hjälp vad avser psykiatri, ingen längre kontakt eller stödperson vilket jag behöver.
Det måste vara en mottagning som är ansluten till Försäkringskassan, något annat har jag inte råd med.
Hur sjutton hittar jag en bra mottagning?!

Av 1177 fick jag mer eller mindre ett "Goddag yxskaft-svar". Är det bara till att sätta sig och ringa runt till varenda vårdcentral och höra vad de har för resurser??


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Pyttelite
11/14/21, 10:14 PM
#1

Vad säger din nuvarande vårdgivare?

Kan de hjälpa dig på ngt vis - de känner ju dig (förhoppningsvis) och kanske vet vem du kan vända dig.

De kan inte skriva ngn remiss - du kan inte själv skriva en remiss?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Lona
11/20/21, 4:32 PM
#2

#1: Nej, nuvarande vårdgivare har ingen koll på Göteborg och "får dessutom inte rekommendera någon".🙄
De hävdar att primärvården i form av nästan vilken vårdcentral som helst fixar detta och att de har fått resurser för det - pytt!

Jo, jag kan nog få en remiss, om inte annat så innebär det ju att de slipper mig.😆
Däremot får jag gå kvar tills de hittat en bra kombo vad gäller epilepsin, det behövs en erfaren psykiatriker (och en neurolog, givetvis) för att ta hand om den biten.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Pyttelite
11/20/21, 6:04 PM
#3

#2: Herregud så fel resonerat - personkontakten och kontinuiteten är ju det viktigaste.

Måste vara bestämt av de som aldrig varit sjuka


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Lona
11/21/21, 7:51 PM
#4

#3: Precis!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: