Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 33486 ggr
Jezzz
3/2/09, 1:48 PM

Det GÅR att ta bort!

Vill bara upplysa om att det faktiskt FINNS möjligheter att ta bort ärr…

Det finns EN metod som är unik i världen… och ger goda resultat!!!

Kolla in på www.shama.se Där finns bilder, bedöm själva, jag tycker det är fantastiskt och jag går själv på behandling där. ÄR SÅÅÅ NÖJD!

Ett tipps bara…Glad

/Jezzz

Annons:
Aviendha
3/2/09, 7:26 PM
#1

Jag hoppas att folk som behöver detta finner denna metod, för jag tror att man många gånger efteråt kan må dåligt av dem. Jag vet iaf att jag gör, dock är inte mina så allvarliga, och jag kommer att täcka dem med en tattuering senare, och som jag längtar! =)

hus-musen
3/2/09, 7:58 PM
#2

det är ju en pigmentbehandling man genomgår, så de är typ samma sak som att tattuera över med färgat pigment. Om ärren inte är särskilt stora eller djupa så kan det bli en förbättring.

Men de är samma sak som med lasern som tar bort tattueringarna, de är sällan man får bort allt.

Qui dormit, non peccat

 


Jezzz
3/2/09, 9:07 PM
#3

Hej

Hus-musen: Jag vill påpeka att det INTE är "typ samma sak" som en tatuering. Att pigmentera ett område kan man göra på många delar av kroppen, det används framgångsrikt inom permanent make-up tex. Men att pigmentera på ärr-vävnad är helt individuellt för varje enskillt ärr. Vävnaden är inte som oskadade områden. Vanliga tatueringar tex har ofta en förmåga att "flyta ut" över gränser om det är på ett ärrat område. Likadant med vanlig pigmentering. Det finns de som har uppfattningen att "det bara är att fylla i med hud-färg". Så är det IN TE. För att resultatet ska bli bra samt permanent, krävs flera behandlingar där avancerad micropigmentering BARA ÄR EN DEL av behandlingen. Olika sorters läkemedel samt andra individuellt valda behandlingar ingår. Läkemedel pigmenteras in i huden. Andra behandlingar mjukar upp ärrvävnad och gör den mer mottaglig för att b ehålla pigmenten på dess rätta ställe. Olika pigment används med mellanrum för att binda färgen i ärren.

Det är en mycket mer komplicerad process än vad jag tycker du beskriver. Och resultatet ligger i snitt på 90% förbättring. dvs, oftast är det bara man själv som lägger märke till det efter behandlingarna är klara.

Laser är ett sätt att skära i hud. Därför lämnar det ofta spår. Särskillt efter försök på redan skadad vävnad, eller då man tar bort en tatuering. Tatueringens färg sitter ofta djupt. Dock finns det numera effektiva lasermaskiner som punktvis tar bort de olika färgerna. Oftast all färg. Utvecklingen går framåt. Tyvärr inte lika snabbt inom landstings-vården som i privat-vården.

Hoppas du fått lite större insikt i mitt inlägg, och hoppas alla ni andra, att OM ni väljer att tatuera ÖVER ett ärr, gå runt och prata med proffs. Inte många ställer upp på att göra en tatuering på ärr-vävnad, med tanke på riskerna. Däremot finns det vissa som är duktiga på att "trolla bort" ärret genom syn-villa i en tatuering. Dvs det ärrade området tatueras knappt, men döljs av en illusion av hela tatuerings-motivet.

/Jezzz

hus-musen
3/3/09, 4:25 PM
#4

#3 Jo jag är insatt i metoden, och jag känner folk som gjort det utan att få ett perfekt resultat. Och med tanken på priset så hade jag krävt ett perfekt resultat inte bara 90% beroende på hur det såg ut innan naturligtvis.

Jag menade inte att förenkla principen, visst krävs det en hel del arbete och noggrannhet för att få det bra! Och förhoppningsvis så lägger landstinget ner mer pengar och forskar vidare så att alla människor som gjort något dumt eller varit i olyckor ska få ett så bra resultat om möjligt, då det är ett mycket bra hjälpmedel!

Qui dormit, non peccat

 


Jezzz
3/3/09, 8:24 PM
#5

Hej

Att få ett resultat bättre än 90% är orimligt… kosta vad det kostar.

Det naturliga melaninet vi har i huden (pigmentfärger) går inte att skapa. Det är för komplext. Melaninet har en mängd olika färger som anpassar sig efter tex sol. Det produceras mer mörka pigment när vi utsätts för strålning och mindre när vi inte gör det. Detta är levande och går inte på något sätt att "kopiera". Det man kan göra är att använda pignment i de färger som är ett slags "mellanting" i den egna hudfärgen. Det som bäst smälter in. Men då vi i frisk vävnad ändrar hudfärg mer och oftare än vi tror, kan man aldrig exakt få samma färg. Det är en omöjlighet.

Den dagen vi kan framkalla melanin med de egenskaperna som kroppen har, vet jag inte ens om den kommer. Om den gör det, så får vi nöja oss med det som  finns under tiden. Och då är 90% extremt bra. Ingen kan få det till 100%.

Vill man ha ett 90%-igt resultat, då väljer man väl det. Vill man ha ett bättre, då tror jag inte man nånsin kommer finna det och då får man väl vara utan…

Jag gjorde ett val att förbättra mina ärr i största möjlliga mån och jag håller ännu på med behandlingen. 90% för mkig är ren och skär lycka om man jämför hur jag såg ut innan.

/Jezzz

Hanna80
1/4/10, 3:12 PM
#6

Tyvärr är nog mötet med Shama Aesthetic group något som jag ångrar mest av alla mina val i livet. Suck…Gråter

Jag har varit på två behandlingar och betalat 8000 kr per gång. På telefonen då jag gav dem en utförlig beskrivning så sa de 2000-6000 kr per gång och det skulle behövas två gånger. Okej, tyckte jag då jag lidit något fruktansvärt av mina 10 st ärr, flera cm långa vardera. Slutsumman blev mycket högre än vad de sade från början.

Mötet med dem har varit hemskt, de minns nog väldigt väl mig och hur missnöjd jag är med det mesta faktiskt.

*De har gett mig alldeles galen information. Tredje behandlingen fick jag bara vara uppe och vända- ärren hade inte läkt!!!!?????????.(tråkigt för jag har 100 MIL tor till STHLM. Urdåligt.

*De har varit ursena och då menar jag 1-2 timmar. Var beredd att gå men då hade jag betalat INNAN behandling.

*Väldigt undermåligt resultat, skulle vilja påstå att INGET syntes efter första beh, efter andra beh ser det nu ut som om någon strykt clerarasil på mina ärr. Det ser för jävligt ut och jag vet inte vad jag ska göra.

*Varit oerhört otrevliga och snorkiga, ville veta vad jag, min man och mina föräldrar jobbar med TVÅ gånger.

Det här har tagit så lång tid för mig att komma över, att bara planera för den här resan har tagit flera år. ÄN SÅ LÄNGE KAN JAG INTE FATTA ATT JAG HAR VARIT DÄR OCH ATT DE BLÅST MIG FULLSTÄNDIGT. Att jag kunde vara så dum att gå på:

*Deras fina hemsida

*All reklam som finns ute och cirulerar, det är de själva som skriver i mångt och mycket tyvärr.

Kram en som har gått vidare med en erfarenhet rikare. Även om allt verkar så fint kan det vara ena riktiga rötägg. Jag får nu leva vidare av komsekvenserna med min kontakt med dem. Kram

Annons:
flikkan77
1/4/10, 6:43 PM
#7

Vad tråkigt att det blev så dåligt för dig, Hanna!

"You just have to belive…"

ragnar68
2/14/12, 4:45 PM
#8

kalle k Status: 35 kalle skrev om Swedish Shama Aesthetic Group AB:
The Real Thing: Shamakliniken! De gav mig mitt liv tillbaka, äntligen känner jag mig som vanligt igen:

Jag rekommenderar med ett varmt hjärta Shamakliniken för alla de som har samma problem som jag har haft och vill nu berätta varför:

För ca 10 år sedan råkade jag ut för ett överfall och blev allvarligt misshandlad vilket gav mig förskräckliga ärr i ansikte och på armarna.

Jag genomgick ett stort antal smärtsamma rekonstruktiva operationer via sjukvården utan att lyckas återfå ett för mig acceptabelt utseende

och när kirurgerna sa att de inte kunde göra mera för mig frågade jag i min förtvivlan vad jag nu skulle göra.

De rekommenderade mig då att ta kontakt med Shamakliniken i Stockholm, som är kända för att kunna slutföra återställandet av mitt utseende på ett bra sätt.

Jag kontaktade kliniken och fick veta att jag hade goda chanser att återfå det mesta av mitt tidigare utseende.

Sagt och gjort de fick sätta igång och tänka sig, det stämde, efter ett antal behandlingar är mina ärr numera så gott som osynliga.

Kliniken har gett mig mitt liv åter, äntligen känner jag att jag är tillbaka igen. Tack snälla!! Det är rena miraklet som utförts, och jag har även sett att

andra olycksbröder och -systrar har återfått sina utseenden här.

Har Du samma problem tveka inte, gå inte en dag till och må dåligt, det finns hjälp.

En sak till jag har kollat upp det, att de har egna bilder på egna behandlade klienter på sin sida, det är inte bilder från diverse leverantörer av utrustning.

nsm
3/18/12, 1:00 PM
#9

Jag måste få tillägga att jag är så otroligt nöjd med min ärrbehandling!!

Ratlings
3/18/12, 10:09 PM
#10

Har en kompis som testat och det hjälpte henne inte ett dugg.

Själv har jag otroligt mycket ärr men känner min tillfreds med den jag är, det jag varit genom och det jag gjort mot mig själv.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Hanna80
4/3/12, 5:46 PM
#11

Laser är ett sätt att skära i hud. Därför lämnar det ofta spår. Särskillt efter försök på redan skadad vävnad, eller då man tar bort en tatuering.

Laser kan också vara att du skapar microkanaler i huden och att microkanalerna sedan läker med färgpigment. Gör man detta regelbundet får man i de allra flesta fall ett mycket bra resultat.

Numera kan man också beställa dermarollers och enskilda nålar som man kan köra med. Detta har hjälpt mig att förbättra mina ärr, vilket Shama inte lyckades med alls. Det var ifyllt så mycket att man uppmärksammade ärren mera. Efter att ha behandlat mig hemma med dermarollers ser jag dramatiska förändringar och borde ha gjort detta innan jag gick till Shama och pungade ut med 10 000 tals kronor.

Jag är iaf glad att jag har hittat något som fungerat för mig.

_Cool _

Jess537
7/8/16, 9:41 AM
#12

Kräm mot ärr - http://shytobuy.se

Zadeira
8/1/16, 2:25 PM
#13

Själv har jag inga problem med mina ärr. De är en del av mig precis som allt annat jag har på min kropp. För mig skulle det vara att förneka en del av mig själv om jag skulle ta bort ärren. Mina ärr är min seger, både de självförvållade och de naturliga.

Mina självförvållade ärr har tillkommit pga att jag inte respekterat och accepterat mig själv. Nu har jag kommit en bit på väg, och för mig är tanken på att ta bort ärren nästan förolämpande. Eller skulle vara som att jag inte alls kommit någonstans med mitt självhat utan fortfarande behövde förändra mig, fortfarande inte kunde leva med den jag är.

Men eftersom det inte är lika för alla är det ju bra om det finns en metod.

Annons:
Upp till toppen
Annons: