Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1883 ggr
GiraffTunga
7/21/14, 3:25 PM

Depression

Jag är aldrig glad. Brukar vara glad inför mina vänner men inne inne djupt inne i mig så är jag ledsen och jag lider, lider och bara lider. Bruka gråta tills jag somnar ibland. Vill ha hjälp men vi har kurator i skolan (ska börja på ny skola för den klassen jag börjar finns inte i min gamla skola) och brukar inte lita på skolans kurator. Aja… Hur kan man sluta lida av depression?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
tusstuss
7/21/14, 3:57 PM
#1

Jag var i depression för ett halv år sedan. Jag pratade med skol kuratorn, och skit blev bara värre av det.  Jag är väl inte helt "botad" än, men nu är jag mer bara arg än ledsen. Har sådant jävla hat mot världen, och alla jävla korkade människor. den ända ja har comfort i är min pappa, och han har hjälp mig mycket. Det ända som här hjälpt mig är att prata med honom, så, du kan prata med en vuxen om du har någon som du verkligen litar på. Annars, så är jag ledsen, jag vet inte… Hoppas att andra här har bättre förslag.

Portal Is Love, Portal Is Life.

GiraffTunga
7/21/14, 4:07 PM
#2

Hmm… Har försökt prata med mamma men det går bara inte. Varför blev det sämre?

You can not judge me unless you know me.

parsley
7/21/14, 4:11 PM
#3

Någon skolkurator lär du ju inte få tag på förrän skolan börjar till hösten, så oavsett om du hittar en kurator du kan lita på eller inte så dröjer det ju innan du kan träffa någon.

Lite tips på vad du kan göra om du vill jobba med dig själv

  1. gör något kreativt. Skriv dagbok eller teckna. Kan du inte teckna, eller tycker att du inte kan teckna, så testa zentangle. Zentangle kan liknas vid telefonklotter. Fyll ett papper med geometriska figurer, sitt minst 20-30 min så du kommer in i det

  2. se till att du kommer ut varje dag

  3. det finns en del kosttillskott som kan hjälpa mot depression, bl a fiskolja/omega 3. I mataffären finns en sort som heter Active Care som är billig och lär fungera bra. Annat som kan vara bra är B-vitamin och magnesium. Köp på hälsokosten, eftersom deras produkter är bättre än Apotekets.

  4. EFT eller emo free technics. Googla för instruktioner eller kolla på youtube. Metoden innebär att man knackar på vissa punkter på överkroppen samtidigt som man uttalar en fras av typen "fast jag är deprimerad, älskar och accepterar jag mig själv fullt ut". Det är ingen quickfix, utan kan ses som en form av meditation. Förhoppningsvis hjälper det på sikt.

  5. Undvik skräpmat som chips, godis och läsk. 

  6. Har ni någon spikmatta hemma, ligg på den en stund varje dag.

tusstuss
7/21/14, 5:14 PM
#4

#2

Hon drog in personer som inte hade med det att göra, mamma blev jätteledsen av det, och då var vi plötsligt två i familjen som var jätteledsna, och det blev jättesvårt att hålla ihop allting.

Portal Is Love, Portal Is Life.

GiraffTunga
7/21/14, 5:55 PM
#5

Tack för att du berättade det.. Och synd att det hände så. 🤗

You can not judge me unless you know me.

tusstuss
7/21/14, 6:59 PM
#6

#5 Kram på dig, det blir nog bättre. 🤗

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Allt oviktigt
7/21/14, 8:26 PM
#7

Det skulle kanske vara en bra idé för dig att kontakta vårdcentralen eller någon ungdomsmottagning(gissar att de har kuratorer). Det kan vara så att du behöver professionell hjälp för att kunna må bra

Upp till toppen
Annons: