Annons:
Etikettdagens-fråga
Läst 1761 ggr
AnonymBert
2014-08-06 00:15

Rädd för poliser

Jag är så sjukt rädd för poliser, jag får panik inombords och börjar skaka. Det kan vara att en polisbil åker förbi och jag tänker genast "Vad har jag gjort nu" Ser jag en polis så vänder jag mig alltid om, helst går jag därifrån. Eftersom jag blir så extremt nervös och konstig, så har det slutat flera gånger med att poliserna har försökt prata med mig, men jag snubblar över orden och börjar nästan gråta. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, vill inte leva mitt liv i rädsla.

(Detta är från traumatiska upplevelser)

(Vet inte om det här är rätt grupp att lägga upp det här)

Annons:
Ebolaa
2014-08-06 16:38
#1

Har du haftt mycket kontakt med polisen tidigare eller någon gång? Om JA - Hur gick det till när ni hade kontakt, varför kontaktades polisen och hur behandlade de dig ?

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

AnonymBert
2014-08-06 19:13
#2

#1
 Inte överdrivet mycket, mitt syskon blev hämtad av polisen då hon skulle till behandlingshem vilket var i botten av mitt liv, efter det hatade jag poliser, och kände att alla poliser måste veta vem jag är efter mitt syskons slagsmål med polisen. Sen har jag blivit hämtad av polisen då jag försökt ta livet av mig, där jag blev ner brottad och fick handklovar på satt. Många gånger mitt syskon hamnat i bråk med polisen/Blivit hämtad. Så hur jag ser dom är väl personerna som gång på gång tar min enda sanna kompis ifrån mig.

Melod
2014-08-11 20:15
#3

AnonymBert: Det låter mycket som att du har dålig erfarenhet av poliser. Det är okej. Du har bara fått uppleva ett perspektiv utav polisen. Det är helt normalt. Den enda upplevelsen kan lätt bli det som dominerar vår världsbild, och det gör det till att vi känner att de är sådana. Acceptera din rädsla, se den för vad det är. Ta bort händerna från ögonen och se det för vad det är, säg att det är vad du känner. Du är du, nekar du rädslan så nekar du en del utav dig själv. Hoppas du förstår vad jag menar.

När polisen kommer och du vet att du inte har gjort någonting så säger du till dig själv att du är rädd, men det är okej, för de kan vara läskiga. Vem har sagt att alla poliser är snälla? Men du har inte gjort någonting, du har inte gjort någonting. Säg det och sträck på dig. Du har inte gjort någonting, och de kommer inte ta dig. MEN det är okej att vara rädd. Sen blir det lättare. För du kommer sluta tro att de kommer ta dig, när du VET att de inte kommer ta dig, och förhoppningsvis kommer rädslan minska med det.

AnonymBert
2014-08-12 01:29
#4

#3

Ska försöka testa det här! :) Tack så mycket

Upp till toppen
Annons: