Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 1104 ggr
PttCherie
2014-08-11 20:04

Vanligt att deprimmerad blir inlagda slutenvården?

Jag är en 22 årig som har varit inlagt 2 gånger förra året. Första gången var jag inlagd under 2 veckor och den andra gången var jag inlagd under 1 månad (frivillig). Jag förstår att det är inte "vem som helst" som blir inlagd, men jag har nog inte förståt hur "illa" jag ligger till i min "depression"?.  🤔 Måste också påpeka att det var bara för någon månad sedan där jag insåg att är deprimmerad?! Jag har varit 100% sjuskriven över 1 och halvt år nu..  så det är väl konstigt att jag har veta att jag är deprimmerad, men liksom inte uppfattat det? 🤪 Jag har psykolog, överläkare, boedenstöd, dietist, arbetsterapeut, friskvård och även ungavuxagrupp som jag aldrig går till.

Är det vanligt att man blir inlagd på slutenvården när man är deprimmerad?

 Hur länge bruka man vara inlagd och hur "sjuk" måste man vara?

Är det vanligt att man ha alla dessa vardarliga hjälp som jag nämde att jag har? 🤔

: Jag har ADHD, dyslexi, depression som diagnoser,vet ej om jag har andra.. men så farligt är det väl inte? och så sjuk är väl inte jag?

Annons:
Allt oviktigt
2014-08-12 20:50
#1

Förstår inte direkt dina frågor. Är man tillräckligt psykiskt sjuk så hamnar man på slutenvården oavsett diagnos. Hur länge man är inlagd är inte heller något som det går att svara på. Det beror givetvis på hur sjuk man är men runt 2v för depression var det vanligaste på psykena jag varit inlagd på. 
Vilken hjälp man får beror givetvis på hur stort hjälpbehov man har och vad det finns för hjälp att tillgå.

PttCherie
2014-08-12 21:20
#2

Tack för svaret :) Så det verkar vara vanlig att man blir inlagd på psyk?

Upp till toppen
Annons: