Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 2247 ggr
lillan-65
8/14/14, 9:51 AM

Psykiska anfall

Hej, ja vil undra om det är "nån här på dena sidan" som har/kener till psykiska anfall. O vad har du fått för medeciner då mot det o vad hade du inan för medeciner mot det? (hjelpte medecinen på sama vis som den förra menar ja) O hur kom det sej att dom (läkarn) bestemde att du hade det??? Ja det blev många frågor o ja är glad om ja bara kan få svar på nåt. VARFÖR ja undra är att ja ska snart (om nåra veckor kansje) jöra en ny eeg (det är en apparat som bestemer om man har epilepsi eller inte o betsemmer den att man inte har det kan man tyver bli av med sin medecin om man har otur o ja HATAR den apparaten o har inte förut jort det men jör det nu). Ja kenner mej jetteorolig för deta eftersom ja haft lite otur på dom undersöknignarna o ibland när ja tenker på det vil ja NESTAN "hoppa av hela livet typ".  Ja törs inte tro ja skule ha nån tur nesta gång heller. Jag kenner mej INTE deprimerad utan mest orolig för HUR min framtid ska se ut. Hoppas på svar o så behövde ja vel skriva av mej med. Ja är inte medlem här men ja hoppas endå det är okej o skriva eftersom det handlar ju om typ psykiskt kansje.  Det är svårt o velja grupp men för MEJ kens det som "akut sitvatjon" eftersom ja vet att den remisen komer snart i brevlådan o derför valde ja det.

Annons:
[Bananpudding]
8/14/14, 9:53 AM
#1

Vad för psykiska anfall pratar du om? Har du epilepsi?

lillan-65
8/14/14, 9:59 AM
#2

Ja, det är det ja menar. Ja har anfall som epelepsi men är osynlig i eeg aparaten o ja passar best in på psykiska anfall eftersom ja har osynliga anfall o haft en taskig barndom o derför vil dom helst att ja pasar in på det men jör inte det endå o ja har nu epelepsi medeciner som hjelper o det är dom som kan bli ifråntagna mej om ja ijen blir osynlig i den jumla apparaten(ja får vel behåla dom medans ja utreds men sen tror ja kansje inte det, osäker där).

[Bananpudding]
8/14/14, 10:02 AM
#3

Är du säker på att de inte har rätt då? Att det inte är epilepsi, utan något annat?

Maria
8/14/14, 10:10 AM
#4

Det låter konstigt att du skulle bli fråntagen en medicin som hjälper. Oavsett om du har epilepsi eller inte så gör ju uppenbarligen medicinen nytta.

Har du "färre" anfall när du äter din medicin eller ska man försöka sätta ut medicinen för att se om det blir samma resultat?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

lillan-65
8/14/14, 10:43 AM
#5

Ja, ja har ferre o lindrigare anfall med medeciner . Det är derför ja är redd o bli av med dom. Medecinen har blivit utsatt en gång på videoeeg o det var efter det ja fåt hela tiden försvarat mej o medecinrena. O ja VIL INTE IJEN o derför kener ja att ja har lust o je upp allt. O det var med derför ja vile veta OM nån mer råkat ut för deta o HUR det slutade. Ja har provat o skriva om deta på andra epelepsiforum men det verka som folk kansje inte vil prata om det (fast det SKA va jetevanlit tydligen o endå verka ingen upplevt det eller vil prata om det) o det jör ju inte min kensla bettre presis PLUS att när ja läser på såna anfall (från en doktorstidning kener ja inte heller att ja pasar in. Ja pasar inte in nånstas (lessengubbe). Men tack endå att i ale fall ni vil prata om det.

[Bananpudding]
8/14/14, 10:48 AM
#6

Vad är det de inte vill prata om?

Annons:
lillan-65
8/14/14, 11:08 AM
#7

Psykiska anfal (hur det kens o så).  Det fins inte heller nåt forum för det (va ja vet). Jillras såna anfall på dena sidan?????? Fast det blir ju endå inte lett o "bolla tankar o je tips" om det bara är ja som har det" då får ja ju bara prata med mej sjelv.  Ja kansje med ska tillegga att ja redan fått medecinerna senkta o med fått ett semre liv på det viset. Som i går skule ja ijentligen bakat men fick keningar av "epelepsin" o blir trött o kunde inte baka (det är inte heller så bra o ha ugn o spisplator på då).  O ja måde bra när ja vaknade men det kan börja plötslit o ibland blir det bara lite men ibland blir det som igår o ja kan inte jöra det ja tenkt mej o klart ja blir lessen då (vil ju inte ha det såhär (lessengubbe).

Maria
8/14/14, 11:11 AM
#8

Det är ju jättesvårt att svara på vad det är för "anfall" du får och jag gissar att det är just därför du utreds.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

lillan-65
8/14/14, 11:19 AM
#9

Jo, du jissar rett.  Men från början skule ja utredas för "ja har svårt o tåla medecinerna (får typ alergiska reaktjoner i munen o huden) o INTE om dom fungerar på mej men ja o min man ska prata med min doktor ja har nu VARFÖR ja utreds på deta vis, för så var det inte ens bestemt. Kansje har min föra doktor ja hade inan skrivit så på utredning utan ja vet det o typ jugit för mej (lessengubbe). Men ja vil verkligen inte jöra deta jumla eeget ijen för det förderva mitt liv kener ja.

Maria
8/14/14, 11:26 AM
#10

Du kan ju alltid begära att få ut dina journaler så kan du och din man läsa allt som står i lugn och ro och sedan bestämma om du vill gå vidare med utredning eller inte.

Det är också bra att skriva ner alla sina frågor när man går till läkaren för annars kan det vara lätt att man kommer på i efterhand saker man skulle frågat om.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

lillan-65
8/14/14, 11:44 AM
#11

Jo, det var en bra ide (tack) men då komer det ett anat problem tyver om ja avbryter utrednignen. För då får ja inte behålla min läkare ja har nu ( o ja jillar henne jetemyket o hon har verdens snellaste röst o ja vil helst behålla hene, o hon bry sej om mej med). Så ja vil inte avbryta utrednignen ijentligen (eftersom ja vil behålla henne). Men jo, ja tenker prata med hene om VAD min föra läkare skrev på remisen.

Maria
8/14/14, 11:53 AM
#12

Jag tycker gott att du kan tala om för din läkare som du gillar att du vill behålla henne som läkare även om du avbryter utredningen. Det är alltid bäst att tala klarspråk.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

lillan-65
8/14/14, 12:01 PM
#13

Både ja o min syster har sackt det till hene så det vet hon men det går inte eftersom ja inte tillhör den staden (linköping). O hon är med forskningsläkare o hiner inte ha så många pasienter jemt tyver. Men ja ska endå seja till hene sen att ja vil ha nån som liknar hene i varje fall.

Annons:
Maria
8/14/14, 12:04 PM
#14

#13 Ja, du får kanske pröva dig fram. Alla läkare eller personer får man inte "kemi" med. Hon kanske kan föreslå någon jättebra kollega.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
8/14/14, 9:14 PM
#15

EEG bestämmer inte om har epilepsi. Undersökningen kan visa om man har fysiska förändringar/skador som kan vara orsak till epilepsin. Oftast finns inga sådana förändringar, man ställer diagnos utifrån symptom.

Vad heter medicinen du är rädd för att den skall sättas ut?

Det låter som du skulle kunna ha petit mal, en form av epilepsi som inte ger kramper o medvetslöshet, istället har man frånvaroattacker av varierande intensitet från person till person.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

lillan-65
8/14/14, 9:55 PM
#16

Medecinen heter keppra.  O just nu kens verkligen allt botten o det är vel med för ja har en kompis som opererats sej frisk för ett tag sen o ja är glad för henes skull men kenner att allt "skiter sej för mej". O det är med derför ja kenner för o je upp allt (många lessengubbar)😭

Upp till toppen
Annons: