Annons:
Etikettbehandling
Läst 7552 ggr
Jetaime
8/16/14, 12:28 PM

Venlafaxin + vikt.

Ni som har ätit venlafaxin, hur har det fungerar för er? Jag upplevde att kanske dom två första veckorna var bättre, men sen ju längre tid jag ätit det så har ångestatacckerna blivit fler och mycket värre samt att jag har gått upp väldigt mycket i vikt sen jag började med dom.. Vilket såklart gör att det blir ännu värre…

Annons:
IaMiaMaria
8/16/14, 12:40 PM
#1

Jag äter venlafaxin och har tyvärr gått upp en hel del i vikt. Min depression blev väl inte så jätte mycket bättre på en gång utan det har tagit tid och jag har behövt komplettera med andra läkemedel. Men då jag sänkte venlafaxinen så blev jag mycket sämre igen och fick höja den igen, så nån effekt har den nog haft ändå.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Jetaime
8/16/14, 12:43 PM
#2

Jag har ätit den i ca ett halvår nu.. så. Känns som att jag "hellre" har ångesten än än det faktum att jag gått upp i vikt (hur hemskt och fel det än låter.. men liksom ångesten behöver inte syns när jag är med andra, men vikten gör.. ), med tanke på att jag haft problem med ätstörning sen jag var ganska ung. Men jag ska till läkaren snart och diskutera detta. Men känner mig väldigt ledsen över detta :(

MissFlisan
8/16/14, 12:46 PM
#3

Jag åt Venlafaxin i flera år och hade maxdosen länge. Jag vet inte om det fungerade, för jag mådde ju inte bra med den ändå och jag kunde absolut få ångest attacker med den ibland ofta.

Det där med viktuppgång TRODDE jag var väldigt ovanligt när det gällde den. Men nu när jag slutade med den i våras så har jag gått ner i vikt. Jag trodde att jag ökade en del i vikt när jag började med den eftersom att jag blev vuxen och jag kopplade inte ihop det med den.

Min erfarenhet av den är att den inte hjälper jätte mkt, gör en avtrubbad och att det är ett TOTALT HELVETE att sluta med den. Jag har ALDRIG mått så dåligt som när jag tog bort den sista lilla tabletten som jag hade kvar. Då hade jag ändå trappat ut den under ett års tid.

Så MITT råd är att sluta med de hemska giftet nu så fort som möjligt och börja med något som brukar ge mindre biverkningar som typ Symbalta (fungerade dock inte för mig). Jag vill avråda alla från att börja med den medicinen!

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Allt oviktigt
8/16/14, 7:41 PM
#4

Jag åt venlafaxin i kombination med lite andra mediciner i ca 6mån. Jag tyckte inte att det hjälpte alls så jag slutade med det

Upp till toppen
Annons: