Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 3706 ggr
AnonymBert
8/18/14, 6:41 PM

Självmord..

Jag kan inte sluta tänka på att ta livet av mig, och jag tror jag kommer göra det. Ikväll… Jag orkar inte med all denna skit! Jag orkar inte med det skitiga jävla livet jag har, eller det som jag kommer få för det. Skolan börjar imorgon och jag klarar verkligen inte den.

Jag är så jävla trött på att må såhär dåligt! Men att lämna mina djur känns förjävligt.. Men så får det bli..

Annons:
VildaVittra
8/18/14, 6:45 PM
#1

Det tycker jag inte alls att du ska göra. Är det inte bättre att ändra ditt liv istället, exempelvis sluta eller byta skola?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

linn8
8/18/14, 6:47 PM
#2

Gör inget förhastat, det finns en lösning. Byta skola? Prata med kurator eller liknande?

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Cindy S
8/18/14, 6:50 PM
#3

Du kan vägra att gå dit. Skolka om du måste för att överleva. Prata med BUP om föräldrar och lärare vägrar lyssna. Be om hjälp från socialen eller beskriv för en tidning att du inte får hjälp.

Det är svårt att ge specifika råd när man inte känner dig.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

AnonymBert
8/18/14, 6:53 PM
#4

 #1 Har bytt skola om och om igen. Spelar ingen roll vilken skola jag går i, jag blir mobbad vad som en händer. För att jag är överviktig. Det är inte bara skolan som är problemet jag mår skit hemma då mina föräldrar är fucking idioter och utesluter mig hela tiden från allt dom gör som familj. Jag hatar att andas! Jag vill bara dö..

#2 Har pratat med lärare, kurator men inget hjälper ju! Ingen vill ha med mig att göra!

AnonymBert
8/18/14, 6:55 PM
#5

#3 Det har jag gjort dom senaste 3 åren. Men nu sitter alla och pushar mig att gå, eftersom jag börjar nian. Och jag vill komma in på ett bra internat gymnasium. Men alla sitter och pushar mig, "Du måste gå till skolan varje dag, och jobba EXTRA hårt!" Jag klarade nästan inte ens av sommarlovet! Har spenderat det i sängen.

VildaVittra
8/18/14, 7:09 PM
#6

#4 Om din familj inte behandlar dig väl så tycker jag att du tar och kontaktar soc om det, det är mycket möjligt att du kan antingen få flytta eller att dina föräldrar förändrar sig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Arthedain85
8/18/14, 7:09 PM
#7

Jag läste det du skrev på "min historia". Du har verkligen inte haft det lätt… Men självmord är inte lösningen. Jag tycker det låter som du behöver ett miljöbyte och få någon att prata med. Om du inte kan få en stadig samtalskontakt så kan du prata med mig eller om du föredrar att prata med tjejer så tror jag säkert att Bellatrix eller Sofisen skulle vilja lyssna på vad du har att säga. Jag är säker på att du kan hitta en väg ur det här mörkret och då kommer du att inse hur mycket ditt liv är värt. Vi finns många här som är villiga att hjälpa och stötta dig genom det här. Snälla ta inte ditt liv…

#5 Du måste inte göra någonting du inte vill. Det enda vi måste i livet är att andas.

Allt oviktigt
8/18/14, 7:15 PM
#8

Försök att hitta lite kraft och ring och be om hjälp. Nu vet jag inte var du bor så jag kan inte hjälpa till med några nummer. Socialjouren borde kunna gå in och hjälpa dig nu med att få komma iväg någonstans.

Cindy S
8/18/14, 7:30 PM
#9

Ja, en paus från din familj behöver du nog. Miljöbyte och förhoppningsvis hemundervisning Någon som vet hur det fungerar när man stämmer skolor som inte hjälper mobboffer?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Ebolaa
8/19/14, 6:44 AM
#10

Ananym Bert, du MÅSTE berätta om hur du känner för skolan till någon. Att du har blivit mobbad (och kanske fortfarande är det) å har du mycket som behövs lättas på i ditt lilla hjärta. Tiden läker såren men inte helt på egen hand. Snälla vän, gå till en skolkurator, eller skolpsykolog och sägh det du just skrev som inlägg. "Att du tänker ta ditt liv om du måste gå till skolan, och att du mår allvarligt dåligt över skolan." Det är faktiskt många barn/ungdomar som har det som dig, men det är skolans och andra vuxnas ansvar att ta tag i det. 

Du MÅSTE för din framtids skull ta hjälp, ring fast 1177 och fråga om vad dom tycker du ska göra, eller som sagt gå till skolpsykolog/kuratorn eller så ringer du direkt till psykiatrin och säger det du skrev i ditt inlägg. Har man självmordstankar och planer på att göra självmord så då är det allvarligt, och såna som DU har förtur, tack vare att läget är AKUT!

Snälla gumman, snälla berätta åt någon hur du känner och hur du har det!! Du kan inte gå runt och må på det här viset längre, och självmord är ingen lösning! Det finns hjälp ute i samhället, och du räknas som barn fortfarande vilket gör att ditt "skyddsnät" är ännu större och har större möjligheter till hjälp.. 

Att ha varit mobbad sätter sina spår, och det finns hjälp för personer som upplevt samma saker som dig..

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

[Eleya]
8/19/14, 10:12 AM
#11

Att ta livet av dig är ingen bra lösning någonstans. Du ser det nog inte, men det skulle skapa otroligt mycket smärta för många. Skolan och nian är jättejobbig, det har jag levt genom själv, men genom att kämpa kan du forma dig en framtid du vill leva i och välja ett gymnasium du kommer att trivas i. Vad gäller familjen, kan du söka stöd hos släktingar du trivs med, be att kanske få bo det sista året av skolan hos dom, så att du verkligen kommer från den ohälsosamma miljön och kan börja läka psykiskt. Du har kämparglöd, annars skulle du inte ha försökt hitta så många lösningar!! Du är stark och smart och vikten betyder inget så länge du är frisk, det kan du ta hand om senare om du vill när andra saker kommit iordning. Vad gäller mobbingen..jadu, jag klarade det genom att vara i princip osynlig och omottaglig för mobbingen, så till slut ignoerades jag istället för att ständigt mobbas. Jag tog heller inte åt mig av det som sades, för det säger mer om hur personen är och mår än vad det säger om dig!! Det finns alltid hopp och lösningar till allt, det blir aldig schack-matt i livet. Och ditt liv är precis lika viktig som alla andras!

Cindy S
8/19/14, 10:23 AM
#12

Hur är det idag?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

IceTee
8/19/14, 6:17 PM
#13

Du borde verkligen prata med någon! Helst någon utbildad! Vet hur det är när man bara blir mobbad och det känns som ingen har tid för en (de tappade bort mig på ungdomspsyk här, så jag fick aldrig någon tid.. hann bli så dålig att jag fick ett stort återfall med mina problem), men det är itne sant. Och vad du än får höra så är du värd att finnas och det finns människor som tycker om dig, även om det inte verkar så! Snälla ta och ring BUP eller BRIS, för din egen skull, och för alla oss som läser ditt inlägg och vill att det ska fixa sig för dig! Ingen ska behöva må så! ❤️

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
AnonymBert
8/20/14, 6:37 PM
#14

Mådde så pass dåligt i måndags att jag försökte ta livet av mig. Efter att ha tryckt i mig över 100 tabletter larmades ambulansen, men jag vägrade följa med så då kom polisen och släpade  ut mig. Vilket inte hjälpte min polisfobi. Måste vidare nu, men kan berätta mer senare för dom som är intresserade.

VildaVittra
8/20/14, 6:59 PM
#15

Bert, du ska veta att jag bryr mig. Prata på.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Arthedain85
8/20/14, 7:02 PM
#16

Jag bryr mig också! Glad att du fortfarande lever!  ❤️

IceTee
8/20/14, 7:15 PM
#17

Jag finns också ifall du behöver lätta på hjärtat!

Medarbetare på Skor iFokus

AnonymBert
8/20/14, 7:17 PM
#18

Okej så var det.

Efter att ha blivit tvingad till sjukhuset då jag var halvt medvetslös så fick jag medcin för att rädda mina inre organ och dricka massvis med kol. Tur nog blev det inte magpumpning. Fick stanna kvar på sjukhuset fram till idag, då dom tog prover efter prover för att se att det inte blev värre. Blev skickad till psyk men eftersom jag lärt mig att fakea mitt mående så övertalade jag dom att jag var okej nu, att det var en engångsgrej då jag absolut inte ville stanna där. MEN! Vi pratade om att jag mår dåligt och har gjort det en längre tid. Så nu ska jag sättas på anti-deppression och starkare sömntabletter.. Woo. Och till skolan har dom sagt att jag borde stanna hemma tills iallafall måndag. Men tror jag kommer gå imorgon, behöver komma härifrån. Mådde helt ok idag, men så fort jag klev in i bilen med min mamma så mådde jag skit. När jag kom hem slängde jag mig på sängen och grät. Och nu sitter jag och gråter vid datorn. Jag har bott på behandlingshem, men det blev inte mycket bättre det.. Ett år kvar.. Bara ett år kvar av det här patetiska och skitiga livet.. Sen kommer jag börja internat..

AnonymBert
8/20/14, 7:27 PM
#19

Tack till er alla, blev jätte rörd när jag såg att så många faktiskt brydde sig. Har aldrig haft det tidigare.

[Eleya]
8/20/14, 8:18 PM
#20

Fortsätt kämpa, du är både modig och stark! Styrkekramar och vi bryr oss verkligen!

Annons:
majvi
8/20/14, 8:20 PM
#21

Jag är glad över att du lever

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

AnonymBert
8/20/14, 8:20 PM
#22

Ska försöka. Tack!

IceTee
8/20/14, 8:45 PM
#23

Vi bryr oss allihopa! ❤️ Jag lovar att du är stark nog att klara det! Och känns det tufft är det bara att komma hit, så stöttar vi dig ❤️

Medarbetare på Skor iFokus

AnonymBert
8/20/14, 8:48 PM
#24

Det känns alltid tungt, men det är något jag lärt mig leva med. Just den här gången var det som tyngst.. Tack så mycket ❤️

Cindy S
8/21/14, 12:01 PM
#25

Va bra att du lever, men vad är det för jävla skitsjukhus som bara släpper hem dig? Jag blir arg att de bara sa till dig att ta mer tabletter när det var så du försökte. De krävde väl åtminstone att du skulle gå terapi? Du förtjänar att de bryr sig.

Försök att få hemmaundervisning. Ett självmordsförsök borde vara skäl nog att få stanna hemma.

Och du, vad som är viktigast är att du mår bra, inte att du får betyg.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

IceTee
8/21/14, 1:37 PM
#26

Mår du dåligt kan skolan vänta. Du är viktigare! Jag har tagit en paus på 2 år nu för att bara bli frisk igen, jag har för mycket ångest för att orka med ett "vanligt" liv, och det är okej! Jag är inte sämre för det, och inte du heller!

Medarbetare på Skor iFokus

AnonymBert
8/21/14, 4:45 PM
#27

#25 Dom skickade mig till psyk sjukhuset, som utredde mig, släppte hem mig direkt. Och allt dom ville att jag skulle ta är mer tabletter, kanske någon engångs terapi om jag ville. 

Har försökt det i flera år. Ingen har eller kommer gå med på det. Dom sa "Stanna hemma till måndag."

Tycker inte resten av världen..

#26

Ja, men dom kommer aldrig att låta mig göra det.. Dom vill att jag går ut skolan och flyttar. Dom vill inte ha kvar mig.

Annons:
Cindy S
8/21/14, 5:08 PM
#28

Det är svårt att säga åt dig att kämpa ifall du inte får något stöd av din familj, det måste vara jättesvårt, men jag skulle föreslå att gå till socialen om du inte prövat det. Annars till socialstyrelsen kanske?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

AnonymBert
8/21/14, 5:39 PM
#29

#28 Jag har provat ungefär allt som finns. Det finns verkligen inte något annat att göra en att antingen tvingas med, eller ge upp.

Cindy S
8/21/14, 6:44 PM
#30

Gör så mycket du orkar, men de dagar du verkligen inte kan, skolka och gå och gör något som för dig glad.

Har du prövat att klaga till en lokaltidning?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

eirwen
8/21/14, 6:48 PM
#31

#29 Inkluderar det att du har försökt kontakta socialen?

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Cindy S
8/21/14, 7:04 PM
#32

Det går att överklaga socialens beslut tror jag. Kan de verkligen inte ge dig en fosterfamilj för ditt sista år?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

AnonymBert
8/21/14, 7:46 PM
#33

Jag har regelbunden kontakt med soc. Nej, jag har inte tagit kontakt med någon tidning, men det vill jag inte häller. Vill ha ett privatliv.. Inte någon som kommer vara okej med mina husdjur vilket är det ända som håller mig vid liv.

[MikaelaR]
8/22/14, 5:42 PM
#34

Fortsätt kämpa! livet är värt att leva och det kan bli bättre jag har haft det svårt men jag är så glad idag över att jag gick igenom allt det svåra och visst ibland är det jobbigt men sånt är livet.

Annons:
IceTee
8/25/14, 9:16 PM
#35

Hur är det idag?

Medarbetare på Skor iFokus

AnonymBert
8/25/14, 9:46 PM
#36

Dom senaste dagarna har varit okej, hade en jätte bra dag, men ikväll stupade det helt här hemma och jag har spenderat cirka en timme på rummet med ansiktet i min hund och gråtit. Men jag förstår äntligen varför jag mår så dåligt av allt här hemma. Allt här hemma påminner mig om smärtan jag fått gå igenom alla tårar som  varit, och framför allt all ensamhet jag har känt…

Försökte förklara det för mina föräldrar, men dom blev förbannade för enligt dom har dom aldrig gjort fel mot mig. Gud, hittade också min gamla dagbok. Och det står nästan på varenda sida "Bråkat med föräldrarna" Och "Jag vill dö"

IceTee
8/25/14, 10:38 PM
#37

Om det är till någon tröst så skrek jag rakt ut i 10 minuter och grät sedan en timme, sen blev jag förbannad på pojkvännen och efter det helt apatisk tills pojkvännen övertalade pappa att ta med mig och köpa en milkshake. Allt för att jag förlorade hälften av mina nerladdningar till Sims… Vet inte varför det skulle få dig att må bättre egentligen, men du kanske kan skratta lite i alla fall! Det gör jag, såhär i efterhand

Medarbetare på Skor iFokus

AnonymBert
8/26/14, 12:05 AM
#38

Min bror brukade dampa över att mina föräldrar stängde av internet på kvällarna, alltså riktigt illa då. Flertal gånger han hamnade i slagsmål med min pappa. :I

Haha kommer ihåg att han ristade in ordet "kuk" i deras splitternya TV x3 Då var dom inte så glada. Eller när han gömde mammas laptop i tre veckor, och sen inte kom ihåg vart han la den så hon fick inte tillbaka den på 2 månader x3

Upp till toppen
Annons: