Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2307 ggr
Evelina!
2014-09-15 15:50

Ensamhetsproblematik?

Har nyligen flyttat från en stor stad där jag förvisso inte kände någon till en mindre, till ett hus på landet (bor själv) hyfsat nära min familj. Nu är det så att min pojkvän varit här en vecka då jag inte mått bra (vg se tråden "Går sönder") och imorgon ska han åka hem. Och jag bävar för det, bävar för ensamheten och att orkeslösheten ska bli ännu mer påfrestande än vad den redan är. Har tidigare löst det med att åka och hälsa på min familj när han åker, men då jag har djur som måste tas omhand är inte det möjligt denna gång. Är så sjukt rädd att jag får panik över att vara ensam imorgon. Vad tycker ni att jag ska göra? Tacksam för svar.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
VildaVittra
2014-09-15 17:42
#1

Varför inte inse att du själv är en underbar person att umgås med? 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Evelina!
2014-09-15 17:55
#2

Jo, men när jag är själv är jag så fruktansvärt rädd för att göra mig illa, jag är rädd att mina röster förvärras, klart sagt - jag är rädd för det som ensamheten innebär för mig. Har nu iaf ordnat så att jag ska sova hos syrran i morgon natt och sedan åka hem själv igen. Inte lika vidrigt att vara själv efter att ha intensivumgåtts med syrran ett dygn.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

VildaVittra
2014-09-15 18:06
#3

"Inte lika vidrigt att vara själv efter att ha intensivumgåtts med syrran ett dygn. "

Den där går ju att tolka som att din syster är väldigt speciell att umgås med. 😃

Eller så får du svänga förbi hit och ut och plocka svamp. Du kan få ta hand om Don Casper, efter en skogspromenad med korkbollen (Va? Ska man gå på samma sida av trädet som tvåbeningen? x 2748837658363 under en och samma promenad) så kommer du sova gott i en vecka eller så. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Evelina!
2014-09-15 19:06
#4

Ja, hon är speciell - i positiva ordalag! Nej, men allvarligt, efter att ha sovit över där en natt vill man liksom hem. Hemlängtan sprider sig i hela kroppen.

Det där låter spännande - även om det är lite väl långt bort.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Upp till toppen
Annons: