Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 1343 ggr
[Ztevo]
10/11/14, 7:42 PM

Prata ut Varning!

Jag tror att det är väldigt viktigt att man vänder sig till rätt person.

Det finns personer som gärna erbjuder sig att lyssna.

Jag tycker att Psykologi iFokus, borde ha bestämda "lyssnare". Som har som uppgift att lyssna.

Orsak: Det finns de som låter välvilliga, men som inte är det på riktigt.

Annons:
Ebolaa
10/11/14, 9:16 PM
#1

Har du skrivit till ägaren av PsykologiiFokus, eller kanske ett privat mail till personen i fråga som du syftar till. Detta på grund av att det lätt uppstår missförstånd när vi inte har kroppspråk, ögonkontakt eller röst att döma vad som ligger bakom det de skriver. 

Jag upplever samma sak, men så här är verkligheten på internet: Illvilliga människor kan spela ut sin illvilja väldigt lätt genom att sitta för sig själv framför sin skärm. Men reagera inte, försök istället lyfta upp den personen som blir utsatt. Skriv sanningen istället, om det är så att du inte håller med den utsattes åsikter eller inlägget kan du ju skriva din åsikt ändå men man ska aldrig dumförklara eller hata någon för såna sake, i dagens samhälle måste vi blir mer toleranta och öppna.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad, inte som du själv blir behandlad..

Blir du själv utsatt, så ta kontakt med värden. Men ta inte åt det, låt det rinna av dig, det brukar sällan vara en speciellt smark person med stor vänskapskrets som beter sig sådär på internet..

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

[Ztevo]
10/12/14, 7:03 PM
#2

Jag blev lite orolig, då jag såg personer som betett sig illa, erbjuda sig att lyssna. Bland annat en, som inte har några vänner.

Det vore önskvärt att man behandlar andra som man själv vill bli behandlad.

Honestyisdead
10/28/14, 12:24 PM
#3

Ts du borde sopa rent framför egen dörr.

Kolla bara förtalet i din signatur!

Upp till toppen
Annons: