Annons:
Etikettbehandling
Läst 1292 ggr
happystampe1
2014-10-15 21:49

Fluoxetin!?

Hej!

Jag är 15 år och har under två år nu haft panikångest. Eftersom att det påverkar min skolgång väldigt mycket så har jag nu uppsökt hjälp hos en kurator som erbjöd mig gruppterapi men eftersom att det är just grupper och sociala situationer som är jobbigast för mig så kunde jag inte fortsätta att gå på gruppterapin. jag har nu under 4 månader gått på enskilda samtal och blev för några veckor sedan skickad till en barnläkare som skrev ut Fluoxetin orifarm till mig. Jag har nu ätit tabletterna i två veckor.

Jag är fruktansvärt mörkrädd och förra veckan vaknade min mamma mitt i natten av att jag gick igenom hela lägenheten i mörkret och ut på uteplatsen. Där satt jag på en bänk och var väldigt otrevlig när hon bad mig att komma in. På morgonen hade jag bara ett svagt minne av att hon hade pratat med mig men inget annat.

Sedan har det varit lugnt tills i natt. I morse när min mamma väckte mig så stod det "ledsen" med stora bokstäver i min panna skrivet med bläckpenna. Och när jag gick upp märkte jag att det stod massor av fula ord skrivna på min kropp också. Jag har fortfarande inget minne av att jag över huvud taget varit uppe ur sängen under natten. På golvet låg även en del av mina Atarax så tydligen så hade jag varit uppe och ätit av dom också.

Jag tycker att det är oerhört läskigt att jag inte kommer ihåg vad jag gör på natten och det känns inte alls som mig att göra något sådant. Jag är rädd för vad jag skulle kunna göra på natten också.

Borde jag avsluta medicineringen? Finns det någon här som varit med om något liknande? Vad finns det för andra alternativ?

Annons:
Honestyisdead
2014-10-15 21:52
#1

Kontakta läkaren och prata om detta.

Maria
2014-10-16 08:57
#2

Håller med Hera. Kontakta din läkare omgående och berätta precis allt du skrivit här.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: