Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 2834 ggr
veijo.i
2014-10-27 10:40

Vad är vård, ej det människor får

man kan säga att vi lever olika kognitiva liv,

dvs det kognitiva är våra i livet inlärda identifikationer,

ja våra egna tankar våra känslor våra egna beteenden,

tex en så kallad antisocial personlighets störning,

ja det är ochså ett kognitivt liv,

där individen någonstans ofta tidigt i livet lärt sig skapa trygghet egen värde självkänsla,

med asociala beteenden, eller våld,

dvs dess hjärna ger individen belönande ämnen i form av endorfin dopamin adrenalin.

i deras tankar känslor och beteenden den identifierar sig i,

och hävdar sig med,

ja antisociala beteenden eller våld som ochså klassas som antisocial personlighets störning,

är individers idenfikationer av sig själva,

dvs människor som själ, begår inbrott, säljer droger, agerar med våld,

i alla desssa olika identitets utvecklingar,

så är dessa människors tanke känsloliv och beteende liv kopplat till det kemiska belöningssystemet

i hjärnan,

deras beteenden är deras identitet,

deras trygghet, hur de identifierar sig själv och blir identifierade bekräftade av sin omgivning,

dessa männsikor har en skapad roll, skapad indentitet i livet,

deras beteenden fyller rollen av egen värde självkänsla trygghet,

ett kogtnivt liv är dess tankar dess känslor dess beteenden,

tex då man stöter på människor som sysslar med brott eller våld,

så är detta vad de pratar om,

hävdar sig med hävdar sig i,

för dessa människor fyller våldet de kriminella beteendena samma funktion som tex

människors idenfierande av sig själv i olika yrkes roller,

roller i livet de speglar sig i genom och med,

dvs det handlar om vem de är, vad de är,

antisociala beteenden och våld börjar ofta i barndomen, 

desssa beteenden straffas individer för gång på gång på gångt på gång,

utan att beteendena upphör,

varför upphör de ej, varför går det ej att straffa bort beteenden,

jo individens identifikation av sig själv är ett med beteendena. 

dvs den är sina beteenden,

desssa beteenden handlar om att skapa trygghet, konstgjort egenvärde, indentitet,

det finns sätt att bryta sådant,

genom personlig utveckling där individer bryter tanke känslomönstyer den identifierar sig i och med,

lär sig skapa trygghet egenvärde självkänsla genom andra sett än destruktiva beteenden eller våld.,

tex psykiatri har inte ett jota i kunskap om sådant,

här låser man in människor klassificerar dem i olika diagnoser,

drogar dem för dessa diagnoser,

förvarar dem som lösningsmetod på deras antisociala tankar känslor och beteenden.

drogar dem som lösningsmetod på deras antisociala tankar känslor och beteenden,

detta löser ej problemet av indentifikation.,

som är i ordet kriminell som är en indetifiaktion i de beteenden som är detta ord,

det löser ej problemet av ett behpov att ska egenvärde trygghet genom antisociala beteenden eller våld,

det löser ej individens identifikatioon av sig själv i den skapade rollen av kriminell,,

frågan är vill man att människor ska bryta mönster.

vill man att människor ska utvecklas ifrån våldbeteenden vålds tankar, våldskänslor,

vill man att människor ska sluta identifiera sig i dess av otrygghet skapade roller av beteenden som identifikation,

vill man att människor skall utvecklas ifrån kriminella beteenden 

antisociala tankar och känslor,

jag har varit här 18 månader nu,

jag upplever detta ställe som rena okunskapens näste,

här sitter maktfullkomliga doktorer utan någon som helst kunskap om beteenden känslor och hur man bryter vålds beteenden eller antisociala beteenden, desssa tanle mönster och känslo identifikationer

hur individer själv kan lära sig skapa bort sina beteenden problem drog beroende problem, vålds beteenden,

genom någon form av kognitiv personlighets utveckling,

detta system bygger bara på den maktfullkomliga doktorns behov att droga människor förvara människor som lösningsmetod,

det finns ingen vård för individen till att skapa sig fri från beteenden våld eller beroenden genoim kognitiv kunskap,

dessa människor släpper vi ut förr eller senare,

har de ej utvecklas under sin tid här genom något självhjälps program för beteende modifiering,

genom något självhjälps program till att bryta tanke känslomönster,

som är den antisociala identiteten,

så är det fan ej underligt att våld och brott fortgår,

en personlig utveckling,

det enda som hjälper emot drogproblem våldbeteenden problem, eller andra kriminella beteenden, antisociala beteenden,

finns det ekj tillstymmelse till,

i denna stenålder av noll kunskap så inbillar sig doktorerna att beteenden våld beroenden brytes med deras expertis av kemiska preparat,

och det gör det inte,

det lär bara människlor att indetifiera sig i en given diagnos,

en given så kallad klassificering,

som blir ett offer beropende av flera kemiska preparat,

som inga lunda bryter tanke känslo och beteenden mönster av indentifikation. som det är frågan om,

fan så konstigt att jag som har kunskap som vet sånt,

blir förljugen till paranoid shizofren.

och antisocial personlighets störning,

vad doktorerna glömmer bort är för att vara en antisocial personlighets störning eller en paranoid schizofren,

ja deras klassificeringar av okunskap,

deras diagnoser av oförstånd,

så är det ens sätt att tänka känna och identifiera sig som är dessa epitet,

hur ens tanke känsloliv är intonat så att säga,

jag indentifierar mig ej som det ena eller det andra,

skulle jag indentifiera mig som kriminell. ja en antisocial personlighets störning,

ja då skulle jag tänka som en kriminell känna som kriminell,

identifiera mig som en kriminell,

då skulle jag ju ej ha kommit till kunskap om vad en antisocial personlighets utveckling är, en kriminell utveckling är

och hur man bryter sånt,,

ja det psykitriker ej förstår,

ej har kunskap om,

och jag är ju rätt öppen om vad jag tänker känner förstår har kunskap om,

och tar man del av detta,

så är det ju rätt logiskt,.

ja alltså ej alls ologiska tankar känslor paranoida tankar känslor vanföreställande tankar och känslor,

som är diagnosen paranoid schizofren,

sådant är att vara upplevande av hallucinationer tro på desssa vara rädd för dessa alltså vara ologisk,

jag skriver ju även om hur man frigör sig ifrån sådant,

alltså kan jag ju ej vara den diagnosen,

men det ska till lite kunskap för att erkänna sånt,

ej ett försvar av sina egna lögner som psykiatri sysslar med,

vad är då försvaret,

ja fortgående påståenden som jag till och med med detta skrivande motbevisar

Annons:
Ebolaa
2014-10-27 14:16
#1

Ett tips är att du skriver dina inlägg i flytande text och i stycken. Det skulle också vara fint att du skulle ta ut kärnan i alla dina senaste inlägg och skriva ihop dem.

Dina inlägg blir lite för många och för långa för att det ska gå att diskutera om dem. Du lägger med andra ord lite för mycket krav på läsarna här. Du har definitivt en poäng med dina inlägg och jag tror att fler skulle läsa igenom dem om du skulle lägga lite extra tid på att ta ut det viktigaste och få ihop det till en flytande text. 

Det skulle vara väldigt intressant och lärorikt. Det är många andra som upplever att psykiatri och missbrukarvård som svår att nå, samtidigt upplever de inte att de får en adekvat hjälp.

Du skulle till exempel kunna läsa igenom dina egna inlägg och anteckna på sidan om det  du verkligen vill säga och som du själv tycker är av stor vikt.

Så som det ser ut nu gör det lite osammanhängande, svårt att veta vad du verkligen vill säga med inläggen, därför blir det få som svarar för att diskutera kring det du skriver.

Ha en bra dag :) Ciiao

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Upp till toppen
Annons: