Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 561 ggr
veijo.i
10/30/14, 2:31 PM

Angående beroendet stjälande m,m

Angående beroendet stjälande m,m

min syn på stjälande,

då jag var en unge så stal jag för att jag ej hade saker,

jag kom från en familj med alkohol problem,

så detta med prylar leksaker och annat som ungar brukar få från föräldrarna,

ja sånt fick ej jag,

så jag fann sätt att få sånt Ändå kan man säga,

jag stal,,,,,

 i detta så träffade jag andra barn som gjorde likadant,

detta med att stjäla blev som en tävling bland oss ungar,

något vi häftade oss med skapade egen värde med,

bekräftade varandra,

och bekräftade oss själva med,

 det blev så att säga en identitet,

något man skapade känslor av välbehag av spänning av stolthet med,

något man tävlade sins emellan i och med,

från stjälande så övergick jag till att begå inbrott.,

i lägenheter, butiker, fritisgårdar, auktionskammare,

arbetsplatser, skolor,

lager.,

även ett och annat daghem. m,m

inte för att det fanns något av värde i såna,

men det fanns mat om man var hungrig,

jag förstod ej då varför jag gjorde sådant,

varför jag agerade i dessa beteenden,

dels var det för att jag ej hade något, varken pengar, leksaker, status prylar,

osv,

men mest var det för att det var en identitet,

dvs ett sätt att ska egenvärdes känslor,självkänsla,att vara någon något inför mig själv

inför mina polare,

i alla dessa olika beteenden så ger hjärnan kemiska rus av adrenalin av endorfin av dopamin,

dessa beteenden är beroenden kan man säga, ett sätt att skapa egenvärde, skapa trygghet, skapa självkänsla.,

alla människor har väl hört talas om kleptomani,

ja människor som är så fast i dessa beroenden att stjäla att de jagar sina egna kemiska belöningar från hjärnan

på ett sjukligt sett,

de kan helt enkelt ej låta bli då de är så beroende av sitt eget dopamin endorfin adrenalin,

därav en mani,

dvs de är styrda av sina egna beteenden så till den grad att det ses som sjukligt,

jag vart aldrig så beroende av att stjäla ej heller mina polare,

de som fortfarande lever idag,

gör i stort sett likadant fortgående,

de stjäl, oftast har de ett korsberoende, dvs, de är beroende av droger också, eller alkohol,

de har fortgående sitt egenvärde knutet till sina beteenden,

de vill säga sin trygghet sin identitet,

dvs det är deras enda sett att bekräfta sig själva och bli bekräftade av en omgivning 

som duktiga på något,

dvs de skapar självrespekt, egenvärde fortgående med sina asociala beteenden,

och de blir av en omgivning identifierade som duktiga på sitt stjälande,

stjälande fyller samma behov hos dem som tex en identitet i en arbetsroll för en så kallad Svensson.,

som har sitt egen värde sin identitet sin självkänsla knutet till sitt förvärvs arbete.

detta kan för vissa Svensson vara ett så starkt beroende en så stark identitet,

så att de till och med tar livet av sig om de blir arbetslösa,

ja ni har väl hört talas om arbets narkomaner,

människor som pga av individuell otrygghet eller olika känslomässiga flyktbehov,

begraver sig i ett arbete,

så att detta blir fysiskt och känslomässigt en belastning för det individuella välmåendet och hälsan,

för en arbets narkoman, är det ej bara arbetet utan ett maniskt tänkande kring arbetet om arbetet,

som är bekräftelsen på arbets narkomanin,

vilket alla olika beroenden har då även asociala beteenden som beroenden,

arbets narkomaner,,

de är också beroende av de kemiska belöningarna som hjärnan ger i deras arbets narkomani,

precis som spel beroende matberoende alkohol beroende substans beroende dvs narkotika beroende,

eller andra former av beteende beroende,

som  tex stjälande,

så jagar arbetats narkomanen samma sak som alla de ovannämnda,

sina egna kemiska belöningar från hjärnans belönings system i form av endorfin dopamin adrenalin,

det går ej att straffa bort sådant,

döma fördöma bort sådant,

förvara bort sådant. 

då det är beroenden pga av individuell otrygghet,.

ett skapande av egenvärde trygghet självkänsla,

eller  en flykt mekanism, från ett känslomässigt dåligt mående,

människor och dess beteenden är ej så svårt att förstå,

och endast genom att förstå,

så kan människor individuellt motiveras till att frigöra sig ifrån sina beteenden genom kunskap,

så som vi gör idag,

dömer fördömer straffar kontrollerar förvarar medicinerar,

ja det funkar ju ej,

människor utvecklas ej tanke känslomässigt av sådant,så att de frigör sig ifrån sina beroenden av sina egna kemiska belöningar,

från hjärnans kemiska belöningssystem,

i alla dessa olika beteenden, och andra asociala beteenden genom straff hämnd kontroll förvaring medicinering,

så ja vad är en asocial personlighets störning,

mera än ord man använder inom en okunnig psykiatri,

då man ej förstår hur man  ska hjälpa människor att bryta olika beroenden eller asociala beteenden,

då samhället har ett behov att klassificera människor så skapar man sådana ord,

för med det ordet kan man sedan leka experter,

och frihets beröva människor med de orden,

 då samhällets och psykiatrins okunskap om hur man hjälper människor av frigöra sig ifrån beroenden och beteenden styr,

så använd det ordet till att förvara människor på obestämd tid,

då ordet man stämplar människor med bara innebär en sak,

en klassificering till en ologisk inlåsning pga ett beteenden samhället ej förstår,

därav så använd ordet i ett syfte,

bara till att låsa in förvara och kalla det vård,

men människor utvecklas ej genom denna förvaring denna inlåsning dvs lär sig ej en annan trygghet identitet,

så att beroendet eller beteenden genom detta upphör,

då samhället till slut släpper ut dessa människor så har deras beteenden deras känslor

 deras tankar ej utvecklats,

de fortgår att skapa beteenden som enda identitets lösning enda sättet att skapa trygghet egen bekräftelse identitet,

det har ej skett en förändring tanke känslomässigt,

därav så kommer de förr eller senare till baka som reklamationer, kostandes en massa pengar då de förvaras,

ja att kalla det vård är att ljuga,

all statistik som finns bekräftar det,

ja man löser ej beteenden problem med förvaring kontroll straff eller droger!!!!

det måste till en kognitiv utveckling tanke känslomässigt för att bryta både beteenden och beroenden som är ett ständigt återskapande av ett och samma slags mönster,

då människor kallas kriminella dvs asocial personlighets störning,

så är det ologiskt att se skillnad på dessa manier eller andra,

för lösningen är samma sak,

att skapa sig ett egen värde självkänsla som ej är knutet till det våld eller de asociala beteendena,

som inryms i diagnosen asocial personlighets störning,

 det snackas fan så mycket sådant även här på kars udden,

ja kognitiv beteende utveckling,

det finns till och med på hemsidan.,

men det finns ingen sådan rehabilitering ingen sådan kunskap ingen sådan utveckling,

dvs hjälp för individer att bryta tanke mönster känslomönster beteenden mönster,

det är bara ord man skyltar med då man påstår man har en vård,

så sett har jag ej sett någon vård här ännu,

har varit här ett och ett halvt år nu,

inlåst förljugen till sinnessjuk förljugen till paranoid och schizofren förljugen till antisocial personlighets störning,

inlåst och förvarad,

helt o-medicinerad,

jag är tydligen så sinnessjuk att inga droger biter på mig så jag slipper i alla fall den kränkningen,

men då sådant är den enda vården förutom förvaring,

så kan man ju undra vad fan man gör här,

det har nog mera med att göra att jag bevisar sådana här beteenden ha en logik dvs ej vara synd ondska,

bevisar de upplevelser de hallucinationer människor som fåntrattar fortgår dyrka, de som lärt att sådant är synd ondska,

och att människor ska brinna helvetet om de ej underkastar sig den psykotiska läran religionen,

vara just orsaken till dessa beroenden och beteenden som utvecklingar,

ja bevisar era andliga upplevelser vara just den skit okunniga psykiatriker påstår vara sinnessjukdomar,

dvs olika diagnoser,,,

jag 'är väl egentligen den sista man skulle låsa in och påstå vara sinnessjuk,

ja de jävla runk-upplevelserna har jag ju i tio års tid bevisat vara lögn upplevelser,

som individen kan övervinna utan att bli förljugen till obotligt sjuk och fullpumpad med kemiska preparat,

då samhället ej har någon kunskap om hur man tar kontroll övervinner sådana upplevelser,

kanske för att samhället blundar och ej erkänner ens att människor upplever saker och ting de ej väljer själv.

skenheliga lögn beteenden även det,

då människor utvecklas i kivet med dessa av religioner inlärda o-egenvärdes känslor, ja av sinnessjukdomar inlärda o-egenvärdes känslor, ja skiten idioten dyrkar och kallar pappa gud, så skapar människor omedvetet beteenden eller beroenden pga dessa o-egenvärdes känslor, se bara på naturfolk som ej dyrkat psykoser, de har ej o-egenvärdes känslor beroenden eller asociala beteenden!!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: