Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2594 ggr
[Annellie]
10/31/14, 10:49 PM

mördare

För ett tag sedan försvann en bekants förälder plötsligt. I  år hittades kroppen och ganska snart får jag veta att det sitter ett par häktade för mordet. Och nu har det visat sig att det är min bekant och min bekants partner som nu är åtalade… en av dom har erkänt allt och berättat precis allt.. dom är alltså mördare..

Vet alldeles för mycket för mitt egna bästa och kan inte längre sova utan mardrömmar.. vill bara gråta och har tusen tankar i huvudet.

Någon som vet vart man kan vända sig och prata (helst anonymt)

Och nej, jag sitter INTE på någon hemlig info utan vill bara kunna prata utan behöva oroa mig för  säga ''fel'' eller för mycket.

Var inte min bekant personligen nära men en nära släkting och b var bästa vänner sen xx antal år tillbaks.. min systers gamla klasskamrat…

Annons:
VildaVittra
10/31/14, 10:56 PM
#1

Präster har absolut tystnadsplikt, vilket innebär att inget ni pratat om kommer att föras vidare.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Annellie]
10/31/14, 11:00 PM
#2

Hur får man kontakt med en präst? Är det bara maila kyrkan och säga att man vill träffa en?

Lia
10/31/14, 11:05 PM
#3

Du kan ringa 112 och be att få prata med en jourhavande präst.

VildaVittra
10/31/14, 11:32 PM
#4

#2 Ja, eller så ringer du upp församlingsgården och bokar en tid.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Allamej
11/1/14, 6:07 AM
#5

Jag kan relatera… men inte förstå hur sviken och upprörd du känner dig.

En vän och före detta, en kille som jag jämförde alla killar med, våldtog små barn i sin taxi. Han är pedofil.

Sveket är enormt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Maria
11/1/14, 8:50 AM
#6

Du kan också besöka närmsta kyrka och be att få tala med en präst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Geru
11/1/14, 10:59 PM
#7

Jag kan rekommendera krispsykologer.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[JeanetteK]
11/2/14, 1:19 PM
#8

Det finns jourhavande präst som man kan chatta med på svenska kyrkans hemsida om jag inte minns fel.

Upp till toppen
Annons: