Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 2202 ggr
ninnen
11/4/14, 10:03 PM

Nu orkar jag inte mer

jag har varit deprimerad i många år och det är upp och ner. Jag är duktig i skolan, ganska social men har inte många vänner, jag orkar liksom inte hålla kontakten med någon och har en stor press att vara trevlig att vara med. jag har en sambo som inte bidrar mycket i hemmet. han jobbar kanske 3 dagar i veckan och jag har kanske bara en dag i skolan resten hemma studier. jag lagar mat varje dag och idag har jag mått så dåligt att jag itne orkat laga, så jag frågade om han kunde. han kokade pasta och rev ost och gav mig. då började jag gråta och skrek att jag lagar mat i flera timmar och har gör detta. han blev arg och kallade mig otacksam. jag slog mig själv i ansiktet flera gånger. det gör så ont i hela kroppen. orkar inte mer. orkar inte vara ensam i ett förhållande. han bara spelar och är arg när han förlorar. orkar inte orkar inte orkar inte. orkar inte laga mat, tvätta, gå ut med hunden, skolan, samtidigt hålla koll på ekonomin mera. jag vill inte leva. är född deprimerad. det räcker. ingen gillar mig ändå  och varför skulle jag leva när jag inte själv vill?

Annons:
Sjöstjärna
11/4/14, 10:15 PM
#1

Det verkar inte som om ditt förhållande gör din situation eller hälsa bättre, snarare tvärtom. Du tror inte att du skulle  må bättre utan din sambo? Du kanske skulle må bra av att kunna fokusera helt på dig själv (och hunden?) och vad du behöver för att kunna börja må bättre?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Upp till toppen
Annons: