Annons:
Etikettkronisk-smärta-påverkan
Läst 5681 ggr
soleah
1/3/15, 2:11 AM

Sertralin utsättningssymtom?

Har efter 9 månaders sertralin bruk beslutat att trappa ner, har mått skit under hela perioden. Började trappa ner från 200mg vilket gick bra i början. När jag trappa ner från 50 till 25 började helvetet efter 3 dagar. Extrema "elstötar" och krampattacker i bröstkorg, mage och helt slut i kroppen. Känns som om jag har träningsverk hela tiden… fick trappa upp till 50 mg igen och kramperna har avtagit. Dock kvarstår allt obehag… någon som kan dela med sig av liknande erfarenheter? Behöver verkligen lite råd och tips.

Annons:
Tonny
1/4/15, 7:58 PM
#1

Ett tipps till alla. Efter att ha sett filmerna, samvetet, offren och lögnen som finns på https://www.artimus.se/whocaresinsweden/sv/whocaresinsweden.php  har jag beslutat mig för att genast börja en nertrappning av en nyss påbörjad medicinering av antidepressivt medel.                                                                                             Har levt två år ihop med en kvinna som tagit detta i 23 år och är oerhört beroende av sin medicin.

Hela hennes sexlust försvann efter ett år och i samband med att vi köpte ett hus och flyttade ihop. Det gick ett par veckor efter husköpet sen började hon förstöra allt vi hade. Hon fick min son 14 år att sluta komma till sin far. Hennes kommentar i frågan var efteråt" Jag tänkte inte på att han fanns, jag såg bara oss två i huset" Jag kan nu verkligen stå för hur farliga dessa piller är och hur dom förstör en människohjärna.

Jag rekommenderar alla att se dessa filmer, och hoppas kunna hjälpa någon med det.

Kram till alla!

OlgaMaria
1/7/15, 3:26 PM
#2

Hmm… kramperna beror ju så klart på utsättningen, men generellt beror kramper på mineralbrister. Kanske skulle du klara detta bättre om du fick i dig mer mineraler. Framför allt magnesium som du kan ta som tillskott. Du kan också prova att dricka lite mineralsalt (typ seltin) i ett glas vatten så får du i dig magnesium och kalium.

Hoppas det släpper!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

lillan-65
1/7/15, 6:05 PM
#3

Jag undra om deta jeller alla medeciner för hjärnanan eller bara just den sorten?? Är altså medeciner för hjärnan beroendeframkalande??? Kan istellet seletin hjelpa mot kramper??? Tacksam för svar eftersom ja fundera myket på mina medeciner.

[EvelinaL]
1/7/15, 7:54 PM
#4

De flesta antideppresiva tillför serotanin till hjärnan. Våran hjärna skapar serotanin av sig själv det är de som får oss att känna oss lyckliga vissa har dock för lite seotanin eller tillverkar för lite och då tillför man extra serotanin till hjärnan, detta är alltså inget som är beroendeframkallande. Det kan dock vara en omställning för kroppen när man trappar upp och ner samt om man går på för hög dos kan man reagera dåligt men det är inget "onaturligt gift" som vi tillsätter i kroppen. Man kan äta antideppresiva för andra åkommor men då ska man konsultera en kunnig läkare först.

sugarland
1/15/15, 8:53 PM
#5

När jag slutade med sertralin för ca 3-4 år sen så mådde jag skit i 2 månader, jag fick såna där "elstötar" i hjärnan, allt snurrade jämt och jag mådde jätteilla och kände mig åksjuk. Det avtog sakta men säkert och försvann helt till slut.

Upp till toppen
Annons: