Annons:
Etikettbehandling
Läst 2327 ggr
GiraffTunga
1/7/15, 9:27 PM

Vad krävs de

jag känner att min självskadebeteende blir värre. börjar få sår på läpparna av bitandet o fingrarna ser ut att va brända o jag skärde mig ett sår igen….. ska träffa bup igen men mamma är säkert med i samtalet o hoppas inte det för kommer nt kunna vilja säga till dem framför mamma och vad krävs de för att bli inlagd? vet inte hur familjen o mamma kommer reagera för de e bara mamma som vet o jag kanske vill bara vara inlagd 1 vecka.. Hur ska jag säga de? kommer dom säga det till mamma.. men enligt läkaren lider jag av ångest o depression men de verkar som jag lider av nått mer…..

You can not judge me unless you know me.

Annons:
GiraffTunga
1/7/15, 9:28 PM
#1

träffar bup imorgon 9:30

You can not judge me unless you know me.

fridelfina
1/7/15, 9:43 PM
#2

Du kan väl säga till personalen på BUP att du vill prata själv med dem och säga att du vill bli inlagd för att du tycker att ditt självskadebeteende blivit värre. De kan hjälpa dig att berätta på ett bra sätt till din mamma. Jag är säker på att du fixar att säga det, tänk på att du vågade skriva det här! Eller om du inte vill säga det själv, du kanske kan logga in via mobilen och visa dem ditt inlägg? Så kan ni fortsätta prata utifrån det?

Jag tänker att de på BUP vill ju ditt bästa, de måste bara få veta hur du tänker och känner. Var rädd om dig, kram

 
 

[EvelinaL]
1/7/15, 11:23 PM
#3

Jag har varit i en liknande situation och vet hur svårt det är att säga till ens föräldrar, fråga ifall du kan prata med läkaren (eller vem du nu ska träffa) själv, visa en text på mobilen eller kanske bara snabbt ge dom en lapp du har förberett innan och säg också att du vill bli inlagd för ingen ska behöva gå runt och vara rädd för vad dom ska göra med sig själva. Lycka till och ta hand om dig!

fridelfina
1/9/15, 8:20 PM
#4

Hur gick det GiraffTunga?

 
 

GiraffTunga
1/12/15, 10:56 PM
#5

Förlåt för sena svaret. Ja när jag var hos BUP var jag med mamma, psykolog & kurator. Vi pratade och sen så fick jag prata med psykologen själv och mamma med kuraton. Jag berättade för psykologen att jag ville va inlagd innan och åt massa mediciner för att kunna döda mig själv. Hon frågade om vi skulle vara oroliga för mig om självskadebeteenden, hallunicationer osv. Sen så fick jag ett papper där jag skulle kryssa i dem som stämde och inte stämde. allt stämde på mig. Sen medans jag kryssade i så pratade kuraton o psykologen ensamma och dom sa att dom kommer och är oroliga för mig. Jag ska träffa dem igen på fredag.

You can not judge me unless you know me.

fridelfina
1/14/15, 4:32 PM
#6

Bra jobbat! Du ser, de vill hjälpa dig må bättre! Kram å jag håller tummarna för att nästa samtal går lika bra! Ta hand om dig 🌸

 
 

Annons:
[Yllhilda]
1/15/15, 11:55 PM
#7

Det kommer ju ta ett tag innan det går uppåt, och det kan kännas hopplöst innan man mår bättre. Det positiva är att du har människor som bryr sig och dig och vill att du ska må bra, som tycker att du förtjänar att må bra. Du har också en uppgift att utföra. Att försöka hjälpa dig själv att må bättre, att hjälpa dig själv att inse att du förtjänar att leva ett fullt och lyckligt liv. Svårt kanske, men värt det. 

Vi hejar på dig, GiraffTunga! 🌺

GiraffTunga
1/16/15, 10:27 AM
#8

Tack, är glad att jag har er här och mamma ska köpa en katt till mig från katthem på söndag tror jag.

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: