Annons:
Etikettdagens-fråga
Läst 4956 ggr
johkru0218
1/13/15, 9:50 PM

Tips på att sluta ta åt sig?

Jag är vanligtvis en ganska lugn person. Men jag går på internatskola nu där det finns en del personer som är mina kompisar. Men även de kan dra mina gränser ibland. Jag tror anledningen till det är att jag är ganska annorlunda från dem. Jag är typen som stannar hemma en helg och myser medan de är mer för supa och snacka skit osv vilket ibland kan krocka.

De kan ibland säga till mig om jag gör någonting som de ser som "udda"

- Åh vad söt du är hahahaha

Dessvärre så hatar jag när någon säger det till mig för då känner jag att min manlighet sänks. Jag vet mycket väl att jag inte borde bry mig. Funderar faktiskt på att bryta kontakten med dem när jag slutar där om ett halvår och går vidare med livet. Har ni några tips på att inte ta åt sig för vad folk säger?

Annons:
Bill&Bull
1/13/15, 9:54 PM
#1

Är det tjejer eller killar du pratar om?

||My Love For Animals Is Immortal||

johkru0218
1/14/15, 9:24 AM
#2

Killar.

Bill&Bull
1/16/15, 11:07 AM
#3

Oftast brukar det vara roligt att slänga kommentarer så länge man ser att personen tar åt sig. Så visa inte det! Utan pröva att ta emot det, om dom säger "vad söt du är" så säger du istället "ja, jag är söt" tex. Hoppas du förstår hur jag menar, kan kännas jobbigt att låtsas så men ofta brukar folk sluta kommentera då eftersom dom märker att man struntar i de och tar det som en komplimang istället. Stå på dig! :)

||My Love For Animals Is Immortal||

Jocke177
1/21/15, 11:48 PM
#4

Själv får jag också höra kommentarer på allt möjligt, sen är det ju svårt att veta vad personerna som kommenterar saker egentligen menar med det, om de vill att man ska ta åt sig eller bara "skämtar". Personer som man däremot är bra vän med är det lätt att se om personen skämtar eller vill att man ska ta åt sig, mina närmaste vänner kan ju skämta om saker jag gör fel men då vet jag att de inte vill något illa. Andra i klassen som jag inte känner lika bra är ofta dom som säger kommentarer eller snackar skit utan att man vet om det är ett skämt eller inte. Sen tar vi ju alla åt oss olika mycket, och jag själv brukar vara ganska känslig för de typer av kommentarer/skitsnack som många killar håller på med. Mitt personliga råd är att se det som en utmaning, varje gång de säger något du tar åt dig av så ignorera bara det :)

blackfriday
1/24/15, 4:33 PM
#5

Svårt att ge råd..

Själv känner jag ingenting för folk jag inte gillar, de är bara luft, döda ting för mig.

Skratta åt dom eller vad som helst. Vad är dom till dig liksom…

Geru
1/27/15, 12:56 AM
#6

Ha bara en tydlig hierarki i huvudet om vilka människors åsikter det är som faktiskt spelar någon roll så är problemet ditt löst.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Upp till toppen
Annons: