Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3513 ggr
AnonymBert
1/27/15, 4:07 AM

Vad hände med mig?

Många här har nog läst mina många inlägg här på psykologi iFokus. Och hade några som skickat PM och varit oroliga att jag tagit mitt liv eftersom inläggen slutade. Men jag är fortfarande här! ❤️

Flera månader nu har jag varit bortom deprimerad och helt borta i huvudet. Det ända som var klart var mina självmordstankar. Två månader spenderade jag på bupakuten. Blev bältad ett tiotal gånger. Använde ALLT jag hittade för att skada mig själv. Skar mig så djupt över halsen att jag behövde sy. Ja. När jag äntligen lyckats ta mig därifrån så var allt okej en stund, men nu börjar allt bli mörkt igen. Jag slåss dagligen med tankar om att skada mig själv. Jag kan inte heller prata med någon, för gör jag det kommer dom skicka tillbaka mig direkt till bupakuten och det var så hemskt där. Dom var så otroligt elaka mot mig och jag är helt traumatiserad från att ha varit där. Nu vet jag inte vad jag ska göra.

Annons:
Bill&Bull
1/27/15, 6:35 AM
#1

Bra att du fortfarande är här! :) Har du ingen kontaktperson du kan prata med? Eller har dom bara släppt dig? Dom ska ju inte vara elaka mot dig men vissa saker gör dom ju för att skydda dig mot dig själv när du har mörka tankar som tar över. Det vore ju bra om du kunde prata med någon och få stöd. Finns här om du behöver. . Kram

||My Love For Animals Is Immortal||

AnonymBert
1/30/15, 4:15 AM
#2

Nej det har jag inte, dom släppte mig bara.

Folk säger det, men 50% av vad dom gjorde mot mig var oprovocerat och onödigt.

(Dom bältade mig för att jag te.x. Drog i handtaget på utgången för att jag ville hem.) Hade förstått att dom gjorde det om jag skadade mig själv eller andra. Men småsaker som det är ju bara sjukt.

Tack 🌺 Kram

Bill&Bull
1/30/15, 4:43 AM
#3

Dom ska ju såklart behandla dig värdigt! Du får inte lämna där när du vill alltså? De kanske är så när det gäller bup.. Men du skulle ju självklart ha någon typ av kontaktperson, finns det möjligt att få det för dig? Kram

||My Love For Animals Is Immortal||

AnonymBert
1/30/15, 11:14 PM
#4

Jo.. Det tycker man, men icke.

Nepp, det är en låst avdelning. Men det var låst, så hur jag en hade dragit i handtaget hade jag inte kunnat komma därifrån. Ändå la dom mig i bältessäng.

Vill inte ha någon, inte efter allt dom satt mig igenom. Vill bara komma så långt ifrån dom som möjligt.

Ebolaa
2/3/15, 2:26 PM
#5

#0 Usch vad tråkigt att du haft så dåliga upplevelser av psykvården. Ja, de bältar folk lite för ofta när det koimmer till patienter med självkasdebeteende (något som även uppdrag granskning tagit upp för några månader sedan). Det är så orättvist att du som mår så dåligt inte får någon omfattande hjälp (det verkar så i varje fall). Ni skulle ju borda ha alla möjliga insatser för din och din familjs skull..

Men, Anonymbert, det finns något som heter "personligt ombud", har du hört om det? De är endast till för att tillvarata DINA intressen (dina juridiska rättigheter bl.a.), att dina behov blir uppfyllda och att andra "professionella" ska ta hänsyn till dessa. De kommer med på möten som stöd och kan även komma med dig på annat om du behöver. De tar dig i försvar och för även fram din talan och påminner samtidigt de andra professionerna om deras ansvar och skyldigheter.

Vet dock inte hur det fungerar när du är minderårig ännu, men jag tror att det ska finnas något sånt just för att det kan vara svårt att få sin röst hörd när man mår psykiskt dåligt och, till på det, är ett "barn". 

Kram på dig Anonymbert !

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

AnonymBert
2/4/15, 1:52 PM
#6

Dom är väldigt glada med att göra det. Sedan säger dom att "det är för ditt eget bästa" Men, det faktiskt är tvärtom i vissa tillfällen.

Nej, har ingen aning om vad det är. Finns det någon hemsida eller något man kan kolla vad det är för något?

Kram!

Annons:
Ebolaa
2/4/15, 2:43 PM
#7

Får jag fråga vilken kommun du bor i? Du kan PM:a mig det om du inte vill att folk ska veta var du är ifrån :) Jag kan kolla upp det åt dig i så fall !

Annars kan du gå in på din kommuns hemsida och söka på "personligt ombud", eller "ombud" och se om du hittar något. Annars kan jag se om jag hittar något !

Ha det! kram

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

AnonymBert
4/7/15, 11:16 AM
#8

Okej! Ska göra det.

Upp till toppen
Annons: