Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2615 ggr
[rebornsmother]
3/1/15, 8:01 PM

Rösten

Jag har en kvinnlig röst som heter emelie och hon är elak och dum och vill mig illa och att göra illa dom jag älskar och jag undrar ifall denna sida kommer kunna hjälpa mig att bli någon slags självsäker person eller mer mig själv alltså jag vill hitta mig själv precis som demi lovato gjorde på camp rock filmen men iallafall så skulle jag vilja det och min röst tillåter inte ens mina idoler komma in i mitt liv fast jag lever ett väldigt fantasi värld och trivs där för kan åka dit när jag vill och träffa mina idoler men tyvärr tillåter ej emelie det så jag vet ej längre vem jag ens är

Annons:
Aleya
3/2/15, 2:03 PM
#1

Som jag sa sist: ta kontakt med sjukvården. På ett forum är det bara en hel hög med människor som kan ge råd och stötta. Men du behöver RIKTIG hjälp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[rebornsmother]
3/2/15, 2:03 PM
#2

oj ja tack aleya! <3

Ebolaa
3/5/15, 2:44 PM
#3

Håller med #1, sök professionell hjälp! det är inte bra när rösterna börjar vara negativa och försöka begränsa dig, det är ett dåligt tecken och det kommer knappast ge dig ett bättre självförtroende.

Goda röster har jag förstått kan vara skönt, eftersom man aldrig känner sig ensam, men när de börjar bli elaka så kan det sluta väldigt illa. Har sett en hel del personer med elaka röster på en låst psykiatrisk avdelning, och de som led av det upplevde att rösten/rösterna bara blev elakare och dummare med tiden..

Hoppas det blir bättre snart! Ciiao

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

[rebornsmother]
3/5/15, 3:19 PM
#4

ja tack hörni ska göra det så fort jag börjat skolan och det verkar läskigt med låst psykiatrisk avdelning.

Aleya
3/5/15, 3:21 PM
#5

#4 det är ju upp till läkaren att avgöra om du måste vara på en låst avd. Det kan du oroa dig för sen. Du måste först ta itu med rösten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[rebornsmother]
3/5/15, 3:55 PM
#6

ja exakt men tror ej det är så allvarligt att jag kommer hamna där! :)

Annons:
Ebolaa
3/5/15, 4:14 PM
#7

Nej, det handlade om personer som främst var farliga för sig själva eftersom deras röster sa åt dem att skada sig själva. Så det handlade mest om självskadebeteende och att de isolerade sig från omgivningen.

Det finns mediciner och samtalsstöd som ger goda resultat :)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Aleya
3/5/15, 4:49 PM
#8

#6 jag hoppas att du kommer att dra upp om den gången rösten sa åt dig att klippa ut ögonen på den där dockan. Mest för din egna skull.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[rebornsmother]
3/5/15, 4:50 PM
#9

oj jaha okej! :D ja jag har tagit överdos förut! :/

Ebolaa
3/5/15, 6:19 PM
#10

#9 Låter inge vidare :/ Ta tag i det nu medans det är inom din kontroll så att du inte hamnar på en mörk plats, tar så mycket längre att komma tillbaka till sitt friska jag när man hamnat i djupet av sin sjukdom.

Hoppas du mår bättre snart :)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

[rebornsmother]
3/5/15, 6:23 PM
#11

Aa tack vänner :)

Upp till toppen
Annons: