Annons:
Etiketterpersonlighetsstörningarborderline
Läst 2334 ggr
[Diddit]
2015-03-07 23:38

Har jag anti social personlighetsstörning ?

Har länge vetat att jag har varit annorlunda, inte som alla andra.

JAG ÄR INTE STOLT ÖVER MINA HANDLINGAR, BARA SÅ NI VET.

När jag var liten så blev jag mobbad, hämnades genom att hacka deras msn och förstöra för dem, skrev till deras närma familje medlemmar om saker som verkligen sårar.  jag slogs med andra och manipulerade dem, hade oftast inga känslor som barn och var helt okontrollerbar, när jag gick på dagis så klippte jag sönder dockor och högg saxar i ögon på dom och klippte sönder underliven.

Och förstod inte heller att det jag gjorde var fel.

Jag kan ofta lura in folk i fällor, ha falska känslor angående saker och ting,drömmer att jag mördar folk och gick så pass att jag tog med mig en stor kniv utomhus för att skada någon, jag var då 13-14 år. 

I skolan, så kan jag irritera mig så mycket på en person att jag börjar slåss och trycka ner dom till botten.

är även facinerad av blod, av att skada folk, jag skrattar oftast när jag skadar någon. Jag har ofta utnyttjat folk, till min egen del, aldrig brytt mig ett skit om den andra partnen, sålänge jag mådde bra.

Jag ser oftast inte mina egna fel, jag har aldrig fel.

Men när jag tittade på ett program som heter '' ondska '' i avsnitt 4 som är Borderline. har till 99% Borderline, och blir behandlad för det. Kan jag ha drag av psykopati ? det finns såklart mera, men vet inte hur mycket jag ska skriva. men när jag såg det pogrammet så insåg jag att det var något speciellt med mig, jag tänker inte som alla andra.

Annons:
[Diddit]
2015-03-08 12:10
#2

jag vet det, men ville ha ett omdöme av någon och se vad dom tror. går det att utreda sig såhär sent i åldern ?

Geru
2015-03-08 12:44
#3

Alla personlighetsstörningar får man när man är 18+.  Gå till en psykolog.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Diddit]
2015-03-08 14:57
#4

när det gäller anti social personlighetsstörning så kan man sätta det på barn, har jag för mig. eftersom att beteendet visar sig i så pass tidig ålder.

Jag går redan till en psykolog och du behöver inte bete dig så jävla typig.

Geru
2015-03-08 16:57
#5

#4 I och med att personligheten inte är klar förrän i vuxen ålder gör man extremt sällan det. Det kan, som man säger, växa bort. Dom flesta personlighetsstörningar visar sig när man är barn. Det gör dom flesta diagnoser över lag.

Jag beter mig inte "typigt". Jag helt enkelt svarar. I så fall be psykologen göra en utredning kring den diagnosen. Du kan också göra en screening för att se var någonstans du får utslag.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Diddit]
2015-03-08 17:04
#6

vad är en såkallad '' screening'' för något ?

Annons:
Geru
2015-03-08 17:23
#7

#6 En screening är en form av undersökning som letar efter tecken på olika former av diagnoser/personlighetsstörningar/osv. Det är ingenting som sätter en diagnos, men säger var någonstans man borde undersöka djupare.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Diddit]
2015-03-08 17:25
#8

kan man göra det på nätet ? isåfall får du gärna skicka länk

Geru
2015-03-08 17:29
#9

#8 Nope, det går nog bara att göra hos psykolog om det ska göras ordentligt. Det mesta som är på nätet är väldigt mycket skräp, och att hitta en som faktiskt fungerar är nog som att hitta en guldklimp i en flod.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Upp till toppen
Annons: