Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2294 ggr
Ghosthunter
3/10/15, 7:48 PM

Familjerådgivning?

Jag ska fatta mig kort, utan detaljer.

Det ser ut som om jag blir tvungen att ta ett mycket svårt beslut. Det är så att det jag snart måste och vill (handlar om en flytt) står emellan mina föräldrar och mig själv. Om jag väljer att göra det som jag måste, så måste jag också bryta bekantskapen med mina föräldrar. Det är dödläge, går inte att tala med mina föräldrar om detta. Jag gillar dom mycket för övrigt, så det är ett mycket tungt beslut😢

Men så funderar jag på om det finns nån professionell hjälp att få. Tror ni att vi tillsammans ska besöka en familjerådgivning?….eller vem kan hjälpa mig?

Vad skulle ni ha gjort i min situation?😕

Jag mår f.ö mycket dåligt och är helt ensam.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Honestyisdead
3/10/15, 8:12 PM
#1

Ja, det finns. Mitt råd är att prova det om dom går med på det.

Ebolaa
3/11/15, 10:50 AM
#2

#0 Vad är det exakt du måste välja ?  Kan du berätta lite mera om vad det är du käner at du står emellan och varför du känner som du gör?

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Ebolaa
3/11/15, 11:23 AM
#3

#0 Familjerådgivning brukar erbjudas till personer med småbarn, så om du vill prata med dina föräldrar tillsammans med dina föräldrar så ska det helst finnas ett "litet" barn med i bilden.

Däremot kan du till exempel gå till en psykolog som kanske kan stödja dig i dina tankar och funderingar, kanske den psykologen också vill bjuda in dina föräldrar om det kan behövas. Sen kan du ju också kontakta kyrkans diakoni och höra vad de eventuellt kunde stå till tjänst med, där finns samtalsstöd och de skulle säkert också bjuda in dina föräldrar om du verkligen hade behövt det. Sist men inte minst, så finns det säkert väldigt många privata psykologer eller kuratorer som skulle hjälpa dig med att "medla" mellan dig och dina föräldrar.. Det blir ju inte så dyrt heller eftersom du förmodligen hade behövt ett par tre gånger, eftersom du har så "specifika" problem.. 

Överlag så är det inte så vanligt med familjerådgivning där bara vuxna personer är inblandade, som sagt staten erbjuder till familjer där det finns småbarn med i bilden men har inte hört att det skulle finnas något som "passar in" på ditt önskemål..

´Det kan vara värt att ringa till din kommuns psykiatri och höra ifall de skulle ha något som kunde matcha dina önskemål.

Ha en bra dag, Ciiao!

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Honestyisdead
3/11/15, 12:43 PM
#4

#3 Det stämmer inte. Familjerådgivning ges till just familjer. Hur unga barnen är spelar ingen roll.

Ghosthunter
3/11/15, 2:28 PM
#5

Okay, tack. Kyrkans diakoni? Vad är dom till för?🤔

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Honestyisdead
3/11/15, 3:21 PM
#6

#5 att hjälpa :)

Annons:
Maria
3/12/15, 8:23 AM
#7

Tror du att du kan få med dig dina föräldrar på ett samtal med utomstående?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ghosthunter
3/12/15, 8:28 AM
#8

Tror inte det, men jag kan ju alltid se på den möjligheten!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ebolaa
3/13/15, 8:21 AM
#9

#8 Kan du inte berätta vad problemet är? Kan ju finnas andra vägar än familjerådgivning om du berättar tänkte jag.. :)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Ghosthunter
3/13/15, 10:21 PM
#10

Tror att det blir bra med en terapeut annars. Låter mycket bättre än en familjerådgivare. Tack alla goa ni!!🤗

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: