Annons:
Etikettoff-topic
Läst 5595 ggr
myrelina
4/11/15, 2:26 PM

'Get shit done'

Har just nu en rätt tuff period och känner hur allt skolarbete samlas på hög. Känns som om jag psykiskt borde orka med det här men jag börjar bara hålla på med en massa annat och undvika allt plugg för det ger mig bara ångest. Har ni några bra tips på hur man kan strukturera upp och sätta igång, så att säga?

Annons:
Snuttefia
4/12/15, 9:05 PM
#1

Gör en arbetsplan i word. Det har jag gjort, om det så behövs lägg ner timmar eller dagar på att få planen precis som den passar dig.

M.V.H Snuttefia

Ambrose
4/15/15, 1:37 AM
#2

Jag brukar skriva en post-it lapp på morgonen med saker som jag ska göra. Den brukar innehålla allt möjligt. Viktiga saker som att läsa 33 sidor ur X och dammsuga, till mer triviala och roliga grejer som att spåra med hunden och äta glass… eller varför inte vattna blommorna? Min poäng är att listan skall ställa rimliga krav på dig samtidigt som den har roligt och enkelt innehåll som man snabbt kan stryka över när det är klart. På kvällen tar man sig en titt på listan, klappar sig själv på axeln och känner hur duktig man är som har gjort så mycket grejer under dagen :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

myrelina
4/16/15, 12:14 AM
#3

#1 Jag skrev upp en plan och har försökt göra det varje dag nu och det har faktiskt hjälpt. Inte minst med att få struktur i huvudet! Tack. 

#2 Det ska jag nog också börja med, eller fortsätta med ^ det är nästan samma sak! Men post it lapp och att 'stryka över' saker är lite om katharsis för själen så det lär jag också pröva.

Snuttefia
4/19/15, 3:43 PM
#4

#3 Åh vad bra jätte glad att jag kan hjälpa till :) hör av dig om du vill ha hjälp med något annat så gör jag vad jag kan för att hjälpa dig :)

M.V.H Snuttefia

Upp till toppen
Annons: