Annons:
Etikettschizofreni
Läst 2428 ggr
Snuttefia
4/12/15, 9:00 PM

Vad hände ikväll?

Jag vet inte hur mycket jag vågar säga utan att ni ser till att jag hamnar på isolering… men jag chansar………
När jag skar mig förut var det som om alla känslor försvann jag var fullt medveten om vad jag gjorde men det var som om jag var radiostyrd.
Ikväll talade jag med personen jag älskar mest i hela världen. Jag började säga massor av sårande och konstiga saker. Liksom vaf*n?
Jag kom sakta tillbaka till mig själv och så blev jag rädd.
Vi pratade om det kanske kan vara en sjukdom….
Jag vågar inte säga för mycket här ute…
Men kontakt med psyk sker direkt imorgon.

M.V.H Snuttefia

Annons:
VildaVittra
4/12/15, 9:04 PM
#1

Det är inte ovanligt att ha korta psykosepisoder vid hög ångest, det är ett flyktbeteende från känslostormarna man upplever, så det behöver inte alls betyda att du börjar bli sämre, men det är jättebra att du ska kontakta psyk imorgon.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Snuttefia
4/12/15, 9:06 PM
#2

#1 Okej tack… jo det har ju sammanlagt hänt två gånger nu….. Sedan har jag redan en diagnos.. tänkte om den kan ha förändrats eller blitt "värre"….

M.V.H Snuttefia

VildaVittra
4/12/15, 9:12 PM
#3

#2 Det bästa du kan göra är att inte oroa dig över det. Sedan om ett gäng år kommer du känna din sjukdom mycket bättre och veta när den hittar på sådana här saker och veta vad du ska göra då eller för att förhindra att det sker. 

Som alkohol funkar ju väldigt sällan så bra, var du ute och festade nyligen så kan ju det ha utlöst episoden.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Snuttefia
4/12/15, 9:14 PM
#4

#3 Har haft diagnosen hela mitt liv…
Har inte festat….

M.V.H Snuttefia

VildaVittra
4/12/15, 9:20 PM
#5

#4 Jo, men du är ju ganska ung. Jag har också haft mina problem hela livet men det var först efter 30 som jag verkligen lärde känna min sjukdom. 

Festandet var ett exempel, menstruationscykeln är en annat möjlighet att överväga, så börja föra dagbok över den och markera när du har episoder/svackor så kan man se om det påverkar. Jag får alltid mina mörkaste tankar i samband med att jag ska få mens, den insikten hjälper enormt med att förhindra mig själv från att ge efter för mina självdestruktiva beteenden.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Snuttefia
4/12/15, 9:22 PM
#6

#5 Jag vet inte vad det kan bero på… kan bero på typ allt….

M.V.H Snuttefia

Annons:
VildaVittra
4/12/15, 9:28 PM
#7

#6 Det är det dagboken är till för, orkar du inte föra den själv kanske din pojkvän kan göra det? Det behöver ju inte vara några uppsatser, mer "Fikade med Lotta", "Mensen kom" eller "Tittade på en skräckfilm".
För det kan ju som sagt vara vad som helst, det kan vara det där syskonet som alltid får dig att känna dig värdelös, eller att du sover dåligt vid fullmåne osv. Med en dagbok kan man gå tillbaka och se om man hittar en gemensam nämnare för episoderna och i framtiden undvika dom om det går.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Snuttefia
4/12/15, 9:51 PM
#8

#7 Jag är inte så bra på sånt faktiskt… och sorgligt att säga det men jag hinner inte… :/

M.V.H Snuttefia

Upp till toppen
Annons: