Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 6332 ggr
AnonymBert
4/18/15, 7:56 PM

Tårarna rinner

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag förstår ingenting. Hur kan man göra såhär mot en annan människa? Hur kan man ta bort allt från en 14 åring? Jag har inte hålt på med kriminala saker, jag har inte skadat andra. Jag har inte drogat. Allt jag har gjort är att må dåligt, men för det får jag endast skit. Polisen kommer dundrande genom min dörr och jag släpas ut till polisbilen. Sen efter det, händer inget annat en skit. Mitt liv vänds helt och jag står själv. Jag är osynlig även här. Jag måste vara ett spöke, för det enda som känns längre är hat, förvirring och ensamhet. Jag har skurit djupa sår i armen, men jag känner inte smärtan. Jag känner mig tom.

Kan någon förklara varför det är värt att leva?

Annons:
jossan...
4/18/15, 8:29 PM
#1

Det är värt att leva för att när man är som lägst så kan det endast bli bättre.

Gud vad bra jag stavar…

Snuttefia
4/19/15, 3:48 PM
#2

Kanske låter elakt men om någon frågar mig vad meningen med livet är så svarar jag att det är att få barn. Vart är du nu?

M.V.H Snuttefia

Honestyisdead
4/19/15, 6:11 PM
#3

Det är värt att leva eftersom det blir bättre!

#2 Det är kanske meningen med livet för dig. Vi är en hel del som har helt andra saker som vi ser som meningen med livet. Barn skulle för mig innebära slutet på livet :)

Snuttefia
4/20/15, 11:06 AM
#4

Självklart är det olika, jag tycker att rent biologiskt är det att få barn. Men rent personligt har jag ingen aning. Men jag ha följt dina inlägg AnonymBert och du är så långt ner du kan komma. Det finns bara en vägnu. Uppåt! Ta tag i min hand så hjälper jag dig! Kram :)

M.V.H Snuttefia

[Horse24]
4/25/15, 11:32 PM
#5

Det kan bara bli bättre AnonymBert :). Mening med livet ser vi alla olika på, det är en väldigt stor fråga som diskuterats sedan tidernas begynnelse.

Jag hade svårt att hitta meningen med livet för några år sedan. Det kan hända även idag att jag ställer mig den frågan. För mig är det nog att jag bara får en chans. Varför ska man slösa bort den? Jag har inga vänner, jag mår skit just nu. Men jag fortsätter kämpa, för jag vet att jag kommer nå toppen en dag. Man måste hitta något/någon att kämpa för, det där lilla extra som gör det värt att resa sig upp på morgonen. Lycka till och håll huvudet högt Blomma🙂

sessi
4/25/15, 11:47 PM
#6

❤️

Annons:
Fifill
4/26/15, 12:26 AM
#7

Min alldeles egna mening med livet är att uppleva det, lära mig av det, och att till slut, när jag är gammal, grå och (antagligen) sjuk, med lugnt hjärta kunna säga till mig själv: "Tack för ett underbart liv. Tack för allt jag fått uppleva, glädje som sorg, tristess och äventyr, små saker och stora, ljus och mörker. Tack för allt jag fått lära mig, och alla jag lärt känna, vänner som ovänner. Tack för att jag inte vill göra något ogjort, inte ens mina misstag. Nu är jag nöjd, nu är jag redo. Tack, och farväl." Något ditåt.😉

Men när det är nattsvart inombords, då är det inte så enkelt att tänka positivt, faktiskt helt omöjligt ibland, det har jag upplevt själv. Men jag hoppas att du kan hålla i minnet att allt förändras. Livet är inte alltid svart, vissa dagar är ljusa, andra mittemellan. Och du är inte ensam. Glöm aldrig det. Andra har gått igenom samma mörker, och ytterligare andra kommer göra det i framtiden. Vissa orkar inte kämpa sig igenom det, men alla som gör det kan lova dig att det blir bättre till slut. Inte direkt, själv har jag fått kämpa i halva mitt liv nu(fjorton år faktiskt), inte helt framme än, men det är definitivt värt mödan, för varje bra dag är helt underbar! Tänk på alla underbara dagar som väntar dig i framtiden! Ge inte upp. 

Lycka till. 🌺

Kajsami
4/28/15, 11:18 PM
#8

#4 Så om man inte kan få barn så finns alltså ingen mening med livet? Det känns nog lite deprimerande att höra för de som inte kan få barn eller som inte är i sådant läge att det är dags att skaffa barn. Mår man så dåligt som #0 så är nog inte barnalstring det första man skall satsa på. Så din kommentar var nog lite onödig, tycker jag.

Upp till toppen
Annons: