Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 4116 ggr
[kajmal"]1
6/23/15, 6:45 PM

telepati

telepati

Posted on juli 6, 2013

6

http://www.telepati.se/
för att förtydliga telepati är inte röster i huvudet. utan är en röst i det yttre rummet, som kommer in till en person, med tankevågor, jag kan avgöra om rösten kommer innefrån huset, vilket rum. röster utifrån, märks av att man märker av att rösten kommer från några hundra meter bort, det är ochså lätt att precisera väderstreck varifrån rösten kommer.
telepati. parapsykologiska fenomen. tankeläsning, tankeöverföring
www.telepati.se
min gräns går vid att precisera en röst 3-400 meter bort, men jag vet inte det egentliga avståndet, inom denna siffra går det att avgöra avståndet…………………

Annons:
Maria
6/23/15, 7:49 PM
#1

Ditt inlägg kanske passar bättre på oförklarade fenomen eller liknande sajter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[kajmal"]1
6/23/15, 7:50 PM
#2

det kan finnas de som är berörda!

Maria
6/23/15, 7:53 PM
#3

Hör man röster så tycker jag man ska söka vård i första hand.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[kajmal"]1
6/23/15, 7:54 PM
#4

många människor hör röster ibland, även om de klassas fullt friska!

Maria
6/23/15, 7:55 PM
#5

#4 Det är din tolkning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[kajmal"]1
6/23/15, 8:07 PM
#6

läs forskarrapporter!

Annons:
Maria
6/23/15, 10:33 PM
#7

Du får gärna länka.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ebolaa
6/23/15, 10:58 PM
#8

Eftersom jag studerar på högskola har jag också tillgång till en stor drös av västvärldens forskningsmaterial så jag kollade upp henne "bara för att". Den här kvinnan, Etzel Cardeña, har varit delaktig i forskningsartiklar inom psykologi om t. ex.  överlevare av tortyroffer, vilka personer som kan hamna i hypnos och i  någon form av evaluering av modeller när man "diagnostiserar" dissociation. Hon verkar vara väldigt intresserad och duktig på psykologi, hypnos, parapsykologi och spritualism, något som också fått ett väldigt uppsving inom psykologivärlden under de senaste åren. 

Jag tycker i varje fall att det är intressant. Så tack för tipset om författaren #0 kajmal",  ett fint bidrag  :)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

lilliums
6/24/15, 6:34 PM
#9

har en riktigt cool upplevelse utav telepati. jag och en vän satt och badade badkar trippade och vi satt bara och sa "aaa" "mm" "eller hur" i några minuter och så kollade vi på varandra och kom på att vi inte hade sagt någonting av det vi tänkte på förutom det vi svarade "aa" "mm"  " eller hur" så vi hade i princip svarat på varandras tankar. 

#3 Maria. jag har själv haft "psykos" och hört röster haft konstiga tankar och känslor osv. det som egentligen hände var att jag var närmare andligheten men kunde inte hantera den så jag blev påverkad av andras känslor och tankar. jag  sjukvården hjälpte inte mig ett piss fastän jag bad om hjälp i över ett år. dem skickade mig bara till olika läkare och psykologer och psykoterapeuter hela tiden och dem fick mig att framstå som något missfoster för att jag matchar en beskrivning på en påhittad diagnos. JAG lärde mig hantera min "psykos" och fick ingen hjälp av läkare och det är jag glad för, för hade dem gett mig mediciner hade det bara blockerat mina känslor helt och min spirituella del hade inte utvecklats.

Maria
6/24/15, 7:23 PM
#10

#9 Eftersom du anser att en psykos är ett påhittat tillstånd så har vi inte mycket att diskutera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Geru
6/29/15, 1:31 PM
#11

Hmm. TS inlägg hör inte hemma på psykologi iFokus. Det finns inga bevisade tillfällen för telepati. Inte en enda studie som visar att det fungerar. 

Gå tillbaka till ditt psudo-vetenskapliga träsk, tack.

Hör du röster sök hjälp. Du kan ha hamnat, eller håller på att hamna i en psykos.

#8 Tror du på det själv?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Ebolaa
6/29/15, 3:23 PM
#12

#12 Nope, det gör jag inte. Som du säger, så finns det inga bevis på att telepati existerar, däremot så finns det väl saker och ting som folk tror är telepati, precis som #9 upplevt.

Jag tror att folks intuition kan tolkas som telepati, att man kanske känner den andre personen väldigt bra och därav kan förstå varandra utan att något sägs eller görs. Eller så kan det kanske vara så att man är väldigt duktig på att läsa av andra människor, då kan man ju faktiskt påstå att du känner eller förstår en annan människa utan att något verbalt sagts .. Och angående #9 inlägg så är det enligt min mening inget tecken på telepati utan ett tecken på att de är i samma sinnestillstånd..

Men att ta bort detta inlägg för att det inte är en "sann" vetenskap tycker jag är fumligt, bara för att saker och ting inte har bevisats så betyder det inte att det faktiskt inte existerar. Hur många gånger har människans kunskaper satts på prov, och hur många gånger har inte hela vår världsbild förändrats av nya iakktagelser eller experiment. Med detta menar jag att det finns enormt mycket kunskap som vi inte ännu funnit, och vem vet; kanske ligger det mer i begreppet telepati än någon science fiction, som vi nu anser det som..

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

lilliums
6/30/15, 1:27 AM
#13

#10,#11 maria. All Psykologi är inte baserad på vetenskaplig forskning heller. psykologi består för det mesta utav teorier. precis som telepati är. det har gjorts tester med tanke överförningar. länkar bra videos du kan kolla om det som inte är vetenskapligt bevisat eller går av bevisa "mörk materia", javascript:nicTemp(); .

Annons:
lilliums
6/30/15, 1:43 AM
#14

fast där har du ju egentligen ditt vetenskapliga bevis 😉

Geru
6/30/15, 10:56 AM
#15

#12 Det kan jag förstå att det finns. Men det betyder ju bara att människor i sådant fall inte kan märka skillnad? Alltså blir det ju en avsaknad av självinsikt?

Ur ett vetenskapligt synfält, sure, men forumet är ju till för att hjälpa människor som mår dåligt och som behöver hjälp ofta. Jag skulle inte vilja att någon snubblar inte och får för sig att sin psykos är telepati…

#13 Nästan all psykologi är det. Problemet med psykologi är att det är svårt att bevisa teser, och dom tester man kan göra för det inte är speciellt humana.

Telepati är ingen vetenskaplig teori. Gravitation är en vetenskaplig teori. Evolution är en vetenskaplig teori. Om något räknas det som en tes. För att klassas som en teori så måste du ha ett hav av bevis för din tes, och den måste kunna kopplas ihop med andra vetenskapliga teorier, i och med att saker hör i hop, tro det eller ej.

Mörk materia är någonting vi faktiskt ser effekten av i universum. Vi vet inte vad mörk materia är för någonting, men vi vet att det finns någonting som lägger till mer massa på sina ställen, och det lämnar ett avtryck. Tesen kallar ju mörk materia då, fast av vad jag har förstått så finns det flera namn på det med.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

lilliums
6/30/15, 12:06 PM
#16

Kollade du på videon ?

Geru
6/30/15, 2:34 PM
#17

#16 Japp. Han har bland annat fel med "Dom starka överlever". Det är inte den darwinanska läran. Sen pratar han om avlånga skallar.(Som är av mänsklig konstruktion. Människor har gjort sådana modifikationer på sig själv. Det går att göra på barn. Kinserna gjorde liknande saker med sina fötter.)

Det han inte säger passar in i evolutionsteorin passar utmärkt in i den. Det är bara han som inte förstår hur evolutionsteorin fungerar.

Sen pratar han om att en "avbild" av en insekt skulle vara någonting konstigt för att den inte ser ut så som en vanlig insekt gör. Puckat.

Sen orkade jag inte mer. Var det någon slutkläm på psudeo-vetenskapen?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

lilliums
6/30/15, 3:41 PM
#18

Tycker du ska kolla igenom hans videos iallafall där han pratar om energier och testerna som gjorts för tanke överföring där de bevisats fungera på flera kilometers avstånd. Han ger också ut käll anvisningar. Det var egentligen det jag ville visa och inte de med huvudena osv.

Geru
6/30/15, 8:52 PM
#19

#18 Det spelar egentligen inte roll vad han säger efter det där som jag påpekade. Han har inte ens grundläggande förståelse för vetenskap. Han gör inte vetenskap på rätt vis heller, och därför så spelar det som sagt ingen roll.

Jag ser inga källanvisningar i den där filmen som du länkade.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Ebolaa
6/30/15, 9:31 PM
#20

Nå jag tror helt enkelt att de som är inblandade i dessa tester och experiment, både både forskare och testpersoner, vill och tror att telepati fungerar. Därför får de också sådana resultat som tyder på att telepati kan vara ett faktum. Hur väljer man ut personer för ett telepatiskt test? Ska man göra ett randomiserat urval av människor eller ansöker man om försökspersoner genom exempelvis en "annons" så att intresserade hör av sig, eller söker man efter personer som kanske anser sig vara mer "öppna" och som själv är intresserade av telepati. Beroende på vilka människor som deltar så kommer resultatet helt säkert se annorlunda ut..

Så jag tror helt enkelt att folk gissar och tolkar saker som telepati när det är något annat som egentligen sker under "försökstillfället". Skulle till exempel också ett annat forskarlag vara med under observationerna samt göra en analys av det som skedde undrar jag om resultaten skulle bli desamma. Troligtvis inte…,

Jag har också kikat på den länken du tipsade om Lilliums, och den här mannen är verkligen inte tillförlitlig. Han fölreläser inför 10-20 högstadielever och har en hel del konstig information att bjuda på… Läs denna tråd om de "giganter" som föreläsaren hänvisar till https://groups.google.com/forum/#!topic/talk.origins/TAWuROmgcfI. De är ett rent påfund av kristna för att bevisa en biblisk skrift. Det är även  total osanning om att Keops pyramid skulle vara gjord av betong. Det är författaren til EN bok som lämnat bort all data om pyramiden och skapat sin egen story.. http://www.geopolymer.org/archaeology/pyramids/are-pyramids-made-out-of-concrete-1. Det enda med denna film som jag sett haft verklig uppbackning är att universum, liv, evolutionen har uppkommit som följd av en ren slump. Det finns det absolut belägg för. Och det är ju något man även inom kvantfysiken är väldigt inne på; att när vi observerar gör universum som vi förutspått men när vi inte kan se experimentet utföras så händer något annat. Och det är det som han pratar om efter 12 min. och 7 sek. när han pratar om "vågorna". Men den här mannen är tyvärr inte tillförlitlig alls och det spårar ur i del tre vad gäller hans förklaring om drömmar och dess ursprung och funktion.. Han visar bara EN sida av myntet och det är inte särskilt vetenskapligt..

Nåväl, man får tro vad man vill om saker, men denna man är ingen jag skulle begöra livsåskådning eller lära om vetenskap och dylikt.. :P

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Annons:
Upp till toppen
Annons: