Annons:
Etikettätstörningar
Läst 1381 ggr
Salitzy
2015-09-09 21:18

Obehagligt

Hej alla,

Jag har ett litet problem med vikten.  Det är inte så att jag inte kan gå ner/upp, utan jag går för lätt upp/ner. 

För någon dag sedan vägde jag mig på morgonen, då vägde jag ca 45-46 kg. Men sedan på kvällen, då vägde jag 43-44, hur sjutton kommer det sig? 

Jag är inte direkt personen som älskar att äta mat då jag inte tycker att mat är det godaste som finns. 

Mina kompisar har sagt att jag är smal, vilket jag är. Men det accepterar jag för dom ser det inte som en dålig grej. Det kan vara ibland de blir oroliga men det släpper när jag säger att jag inte gått ner något mer. Min form förändras inte av att jag äter eller går ner konstigt nog.

Men en obehaglig sak jag fick höra på min förra skola var av min ena lärare. Han kritiserade mig för att jag åt "för lite".  Är det inte så att jag äter tills jag är mätt? Jag ligger på min kurva, och jag äter det jag behöver för att må bra. Kan han verkligen komma och säga "ät mer" när han inte vet om jag ligger på kurvan eller inte?

Tacksam för ett svar <3

Annons:
tlover
2015-09-09 21:30
#1

Det kan vara nått så enkelt som att du har mindre vätska i kroppen och/eller att du gjort nummer2 efter att du vägde dig.

Det är inte bra att väga sig för ofta, vikten varierar naturligt så man kan lätt få för sig att nått är "fel" 1 gång i veckan el mer sällan är bättre (om nån gång alls) se också till att rutinerna innan vägning och tiden är så lika varandra som möjligt. Tex har du vilodag på söndag och brukar äta någorlunda lika på kvällen så kan du väga dig måndag morgon efetr morgontoalett innan frukost.

Saker som att du tränat el inte tränat tex spelar in på vikten, även tex var du är i menscykeln om du har mens.

l'm back

Tjeja
2015-09-09 21:50
#2

Väger du dig efter du ätit och innan du bajsat och har druckit en del under dagen är det inte ett dugg konstigt om du gått ner ett kilo eller mer senare samma dag. 

Har dagen tex inneburit en del svettande, kissande och bajsande kan du ha gjort dig av med närmare ett kilo bara i vätska förutom vad du bajsat.

Och som #1 skriver kan det även variera ännu mer beroende på vart i menscykeln du befinner dig. Normalt kan en kvinnas vikt variera upp till 2 kilo på bara ett par dygn på grund av hur mycket vätska man har samlat i kroppen och vart i menscykeln man befinner sig i.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: