Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2036 ggr
Ghosthunter
9/16/15, 8:46 PM

Bilder

Jag har ofta bilder hur jag tar självmord. Hur jag hänger, hur jag skjuter skallen av mig , hur jag tar gift för att dö, etc.etc. Bilderna bara dyker upp i min arma skalle hela tiden. Vad är fel…vad ska jag göra?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[Silverräv69]
9/17/15, 1:58 PM
#1

Få bilderna att medvetet blekna bort, som en filmsekvens och ersättas av bilder av hur du önskar att ditt liv ser ut i framtiden, se dina mål och det som gör dig lycklig framför dig.

Gör det så ofta du kan och säg tack för minsta lilla glädjeämne, så blir de större och starkare med tiden.
Det är svårt att ta sig ur självmordsträsket, men det är värt mödan och erfarenheten kan rädda liv när du delar med dig av den.

Ghosthunter
9/17/15, 3:16 PM
#2

Tack, det ska jag testa. Förvisso har jag inga självmordsplaner, men ändå kommer det såna bilder.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Outlawly]
9/18/15, 8:16 AM
#3

Hej jag tänker ibland som du.

Jag brukar tänka när jag åker bil om jag skulle köra av vägen på ett visst ställe, hur jag skulle rulla ut på åkern, bli lossklippt och åka till sjukhus, hur familjen skulle reagera.
Om bilen jag möter skulle köra rakt på mig. Om jag skulle ta tabletter. Råka stoppa kniven i mig när jag lagar mat.

Inga roliga tankar, men de kommer så plötslig och jag tänker alltid på det värsta som kan hända. Jag skulle aldrig ta självmord och vill egentligen inte dö, men ibland vill jag sjunka under jordens yta.

Ghosthunter
9/18/15, 8:20 AM
#4

Visst är det obehagligt. Speciellt om man verkligen inte vill begå självmord, men som du säger så vill man sjunka under jordens yta ibland😕

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Handikappadmus
9/28/15, 8:11 PM
#5

Har också såna tankar ibland och jag tycker inte att det är nåt att skämmas över, är du över 18 år så kan inte någon utomstående tala om hur du skall leva eller inte leva, det är ditt beslut och dina tankar så låt dig inte fångas och låsas in på grund av sunt förnuft. 

Jag är jäkligt trött på att människan tror att allt går att bota, tror att folket trivs där de bor lika tätt som inavlade råttor, nej, jag tror nte ett öga på att vi någonsin kommer att vända  "rätt" på våra psykiska missoffer.

Snälla, ta ej detta personligt, Jag vill gärna säga min mening, med någulunda sarkasm.

Upp till toppen
Annons: