Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 2114 ggr
AnonymBert
9/22/15, 6:42 PM

Hjälp!

Jag har verkligen blivit desperat! jag bor just nu på ett behandlingshem, som jag inte trivs på på grund av att jag inte får ha min hund där. Jag får inte åka hem eller umgås med min hund mer en en gång i veckan i bara någon timme… Så jag har verkligen försökt hitta ett behandlingshem för 15 åringar med psykisk ohälsa som tar emot smådjur och hundar. Någon som känner till något ställe?

Annons:
eirwen
9/22/15, 8:14 PM
#1

Jag är väldigt säkert på att inget behandlingshem säger okej till att du har med din hund. Ett behandlingshem är till för att du och andra ska må bättre. Det finns folk som är både livrädda och allergisk mot hundar.

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

AnonymBert
9/26/15, 7:36 PM
#2

-Ett behandlingshem är till för att du och andra ska må bättre.-

Jag mår absolut inte bättre av att inte bo med min hund. Sen kommer jag ändå inte bo med andra ungdomar, så det spelar ingen roll om dom är rädda eller allergiska.

Geru
9/26/15, 10:27 PM
#3

#2 Fast på ett behandlingshem så är det andra människor, per definition. Varför ska du ha andra spelregler än vad dom har? Och vad spelar det för någon roll om det är ungdomar eller vuxna?

Du kommer vistas i samma lokaler som dom gör, därav kan du inte tänka på dig själv.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

GrimCamel
9/27/15, 4:55 PM
#4

Synd att man inte kan ha med sig en hund. Ens husdjur ger ett stort mentalt stöd till dem som verkligen älskar djur, det är bland annat därför djur används i terapi.
Förstår fullkomligt att folk kan vara både rädda och allergiska men det är fortfarande synd. Förstår din smärta

Geru
9/27/15, 5:57 PM
#5

#4 Precis, jag förstår exakt hur du menar, men det är ju tyvärr så:/

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Allt oviktigt
9/29/15, 4:49 PM
#6

#1. Det finns behandlingshem som man får ha med sig djur till.

Jag vet dock bara om behandlingshem för vuxna som det är okej att ta med sig djur till (eller i alla fall var okej för två år sedan när det var aktuellt för mig).  Lena gården utanför Uppsala hade en korridor för boende med djur, Evagården kunde man få ta med sig djur till och så var det något mer som jag inte kommer ihåg på rak arm. Så det finns men man får leta. Något ställe i Småland kunde man ta med sig hund till men hunden fick bara bo ute i hundgård

Annons:
AnonymBert
9/30/15, 10:09 PM
#7

Ska höra lite med dom om dom kan tänka sig ta emot ungdomar.

Ebolaa
10/1/15, 12:40 PM
#8

Hur skulle det va att få komma till en fosterhemsfamilj istället? Istället för att bo på ett behandlingshem där många personer bor och där det finns så himla mycket regler att förhålla sig till..

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

AnonymBert
10/8/15, 7:02 PM
#9

Har frågat om det, men dom tycker inte jag är tillräckligt stabil för det. :(

Upp till toppen
Annons: