Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 4412 ggr
[LoveUnite]1
9/25/15, 5:47 PM

Humörsvängningar och Depression

Jag börjar snart bli rädd för mig själv, allvarligt, är rädd att jag snart kommer till bristnings punkten då jag inte kan hålla tillbaka min ilska, frustration och sorg.

Jag har förr smällt i väggar, kastat sönder saker för att få utlopp, är ofta en frustration som gör över i ilska som sedan går över till tårar.

Men det känns mycket värre nu!

Efter alla månader med smärta i kroppen, ingen läkare som tar mig på allvar eller som verkar vilja hjälpa mig, en mamma som i ena stunden stöttar mig och i andra stunden retar mig för min vikt, hur jag äter, påfrestningar från andra runtomkring mig att gå tillbaka till mitt jobb inom äldreomsorgen och jobba på - de verkar inte förstå intensiteten på min smärta i kroppen,

gör att det känns som ingen finns där för mig med 100%.

Jag har kämpat med sömnsvårigheter sedan tonåren, ingen som vill hjälpa mig med det heller, jag självmedicinerar mig idag med melatonin tabletter när det är som kritiskt.

Jag är trött dygnet runt, känns som jag svajar in mot ett koma ibland och detta har jag haft i ca 2 år nu och jag har försökt få hjälp men de gör ingenting.

Min depression kommer mest in för jag är trött och blir orkeslös pga det vilket gör mig deppig men inte riktigt djup deppig, krävs mer.

Nu med smärta och viktökning samt mina sömnsvårigheter och trötthet är jag så himla depprimerad i vågvis.

Humörsvängningarna kan jag acceptera vid pms, men pms varje vecka eller så fort, ja det kan vara att jag missar tröjan på kroken och jag exploderar.

Jag värderar min sömn mer än något annat i hela världen pga min trötthet så när jag väl lyckats somna vill jag ju sova, så blir jag väckt då kommer denna ilska, frustration, tårar, deprission vågorna och de är HEMSKA.

Ingen i min närhet förstår mig.

Ja, jag har dödslängtan, för jag längtar tills jag slipper denna trötthet och även nu smärta, men den är inte så stark så jag har modet att ta mitt liv.

Men kommer det någonsin en tablett som gör att man fridfullt somnar in, skulle jag ge allt jag äger för den tabletten!

Annons:
Sindri
9/25/15, 6:06 PM
#1

Gå till din vårdcentral och kräv att få göra ett avancerat sköldkörtelprov. D.v.s. de skall testa en massa värden som jag inte riktigt vet vad de heter.

Läs också på här om hypotyreos http://skoldkortelforeningen.se/sjukdomsfakta/hypotyreos/symptom

Läs om andra som kämpat: http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/51262927ce12c40ab40486f3-hypotyreos-hjalp-mig-snalla-snart-brister-det?4d712529b9cb46214104889d-1

Säger inte att det är det du har, men du bör undersöka det noggrant. Problem med sköldkörteln kan också ge depression.

Maria
9/25/15, 6:31 PM
#2

Har du testat sömntabletter eller insomningstabletter för det är ju inte bra att du självmedicinerar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
9/25/15, 6:45 PM
#3

Melatonin är helt ofarligt att använda.

[LoveUnite]1
9/25/15, 7:04 PM
#4

Pratade med en psykolog för något år sedan, fick då attarax, hjälpte ingenting. Han ville inte skriva ut annat till mig. Ingen läkare vill hjälpa mig, säger min trötthet beror på att jag har järnbrist, även om vid vissa tillfällen mina värden har varit bra.

Läste vad #1 länkade och jag slutade räkna efter 30 punkter som stämde in på mig.

Jag är glad att melatonin tabletterna hjälper, ger inga bi effekter heller för mig så det e toppen. Tar 1 st 3 mg, vid vissa extrema tillfällen har jag tagit 2 st. Det enda är väl att jag blir torr i munnen, men vatten hjälper.

Tycker dock att läkarna borde hjälpa mig, bara för jag har järnbrist skyller de allt på det.

Maria
9/25/15, 7:29 PM
#5

Har du någon medicinering mot din järnbrist då?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[LoveUnite]1
9/25/15, 7:55 PM
#6

ja, jag tar järntabletter.

Annons:
Sindri
9/25/15, 8:09 PM
#7

Jag vet att det är jättejobbigt och speciellt då man mår som du, men du måste försöka hitta en läkare som kan ta riktiga sköldkörtelprover. Jag vet att det har diskuterats mycket på kolhydraterifokus, många har fått kämpa i åratal för att få rätt diagnos. Sök på hypotyreos på den sajten så kan du lära dig mer om vilka prover som skall tas.

Jag har själv haft en dåligt fungerande sköldkörtel i många år, men fått rätsida på det nu, så jag behöver ingen medicin, men mina prover var alltid "perfekta", så det är mycket läkarna inte vet om det.

Du skall vara jätteglad att Melatonin fungerar så bra. Det är ett helt naturligt hormon och mycket bättre än alla syntetiska sömnmedel. Det finns i 5 mg också.

GiraffTunga
9/26/15, 9:01 PM
#8

Vet hur de känns. Har EXTREMA humörsvängningar och stark o svår depression me starka dödslängtan. Var stark snälla, försök att hålla emot

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: