Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 1262 ggr
Vevvis
2015-10-07 21:54

Behöver skriva av mig akut

Jag mår så jävla dåligt. Först i bilen börjar pappa babbla på om psykologi och så och sen kommer jag inte ihåg vad vi prata om men jag börjar i alla fall gråta och när jag väl börjar så är det svårt att sluta och jag blir bara mer irriterad på pappa och fortsätter vara ledsen. När vi kommer hem kommer pappa upp på mitt rum "jag är inte arg på dig" "Jag vet, men jag är arg på dig så snälla lämna mig ifred" han går ner igen. Mamma kommer upp "men så mysigt har du katten här" Jag är inte på humör efter att jag blev arg och ledsen på pappa så jag säger: "Säg vad det är du vill så kan jag få sova" "Va?" "Vad vill du? Jag vill bara gå och lägga mig nu." "Förlåt…" mamma går ut ur rummet(med händerna vid ansiktet och nedhukad), jag tror hon börjar gråta. Jag mår asdåligt av det. Jag känner mig hemsk och jätte dålig. Efter en liten stund kommer hon in igen (jag sitter med huvudet nerböjt så jag inte ska se om hon gråtit och så att hon inte ska se att jag gråter) "Jag ville bara säga godnatt " Hon går fram och kramar mig och efter en stund säger jag godnatt i en ganska kall ton. Hon säger godnatt och går iväg. Jag har fortfaranda inte tittat på henne. Jag känner mig som en hemsk människa som fick min egen mamma att börja gråta. Jag mådde dåligt från början och sen blir hon ledsen och då ska det vara synd om henne och inte mig. Det är ju jag som lider av depressionoch har självskadebeteende. Men jag mår alltid jätte dåligt av att hon oroar sig för mig. Det blir bara en dålig spiral neråt

Annons:
IceTee
2015-10-07 21:58
#1

Jag tycker att du ska prata med din mamma och berätta hur du mår. Hon kanske blev sårad, eller så hade hon redan en dålig dag. Säg att du ber om ursäkt och att det inte var meningen att göra henne ledsen

Medarbetare på Skor iFokus

Vevvis
2015-10-07 22:07
#2

Jag gick och la mig direkt efter. Hon också. Nu är allt släckt och tyst. Jag vet precis hur det kommer bli. Om jag säger att jag mår dåligt för något.hon har gjort kommer hon bli mer ledsen och inte forska visa för mig. Men jag märker ändå och känner mig bara som att jag sprider ledsenhet och är till besvär

IceTee
2015-10-07 22:10
#3

Jag tycker att du borde sitta ner och prata ut med din mamma om det. Att du känner dig till besvär och att du mår dåligt när hon mår dåligt. Men anklaga henne inte, säg bara som det är och att du inte vill att hon ska vara ledsen. Säg det som är sant helt enkelt!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: