Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 4164 ggr
Elisiajohansson
11/20/15, 12:21 AM

Positivt B-Peth - Ingen alkohol

Jag har fått ett brev från min läkare att mitt B-Peth värde är förhöjt, och vad jag läser mig till så krävs de regelbunden alkoholkonsumtion och visar absolut inte positivt efter en halv flaska 5.5% vin. Jag dricker i stort sett aldrig alkohol och de enda alkohol jag drack runt tiden för provet var denna halva flaska, och det ska inte kunna ge utslag. 

Jag blir såklart orolig för uppenbarligen har jag eller har haft etanol i kroppen. Nån som vet om de finns nåt annat sätt än alkohol att få i sig etanol?

Annons:
Zadeira
11/20/15, 2:10 PM
#1

Nu vet jag inte hur rätt jag har för jag är inte insatt själv, men är det inte så att om man typ äter LCHF eller om det var enligt nån annan kost, eller har gjort en magsäckoperation så kan det bli så? Nu är jag som sagt inte alls säker, men jag har hört att man kan börja lukta aceton ur andedräkten och liknande vid vissa dieter för att det har något med etanol/alkohol att göra… Minns faktiskt inte riktigt hur det var.

Annars, äter du några mediciner?

[Wildfire]1
11/24/15, 10:51 AM
#2

Har du kollat så du inte har början på diabetes eller så?

Em_
11/24/15, 11:18 AM
#3

En del hostmedicin innehåller rätt mycket alkohol, kan det vara det?


Elisiajohansson
11/24/15, 4:19 PM
#4

Nu har jag vart hos läkaren, de hade tydligen blandat ihop proverna

Annielle
11/26/15, 8:20 PM
#5

Men herre gud! ja ja, vilken tur att du fick reda på att det inte gällde dig så att du kan släppa det då i allafall! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Elisiajohansson
12/1/15, 11:30 AM
#6

#5

Ja verkligen, blev jättenojjig över tanken på att ha etanol i kroppen men inte dricka alkohol :O

Annons:
Upp till toppen
Annons: