Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 1572 ggr
[Wildfire]1
11/24/15, 10:44 AM

Bipolär?

Jag har dejtat en kille ett tag nu och börjat undra om han inte är bipolär, för han har såna humörsvängningar, är rätt manipulativ, Han kör mycket med att man ska tycka synd om honom,  

Han är dålig på att lyssna, men bra på att prata om sig själv, Han har svårt att ta kritik och motgångar, Han kan inte erkänna att han har gjort fel; han blånekar in i det sista.  Han hör ibland inte av sig och sen när man frågar vad han gjort eller varit så är han väldigt vag i sina svar. När han är glad är han väldigt uppåt och när han hamnar i en svacka, så kan han bli väldigt deprimerad och ser bara svart.

Jag undrar om någon här som är bipolär kan känna igen sig?  Jag vågar inte fråga honom själv. Han skulle bli arg och sur.

Annons:
Gronstedt
11/24/15, 10:52 AM
#1

Man behöver inte vara bipolär för att vara sådan, det räcker med att vara omogen, bortskämd, självcentrerad och hänsynslös. Vilket nog är vanligare förklaringar än bipoläritet.

[Wildfire]1
11/24/15, 10:55 AM
#2

Ok tack.  Jag har haft lite svårt att få honom att lyssna på mig, men idag ska vi träffas och jag tänker "tvinga" honom att lyssna på mig, och jag kommer ju att säga att han måste skärpa sig om han vill  behålla mig.  Sen förhoppningsvis kan han berätta lite om varför han beter sig som han gör ibland.  Men risken är stor att han blir sur och sticker.  Men jag mår själv inte bra av den här osäkerheten.

Em_
11/24/15, 11:11 AM
#3

Jag träffade också en sån kille ett tag. Ett tips är att ta sånna samtal på allmän plats… Ni behöver inte sitta så att folk hör, men se till att inte vara helt ensam. 

Tror du att du blir lycklig med honom? Eller kommer oron för nästa utbrott/svacka alltid gnaga, självförtroendet smulas sönder av all manipulering och känslan av inte vara sedd göra att du känner dig värdelös? :)


Zpookey
11/24/15, 11:55 AM
#4

#1 Där beskrev du mitt ex. Och hon var världsbäst på att ljuga….trodde hon själv iallafall. Otrogen var hon också jättebra på att vara.

[Wildfire]1
11/24/15, 2:29 PM
#5

#3 Det är just det, jag vet inte om jag kommer bli lycklig när jag mår så dåligt av allt det här, men jag är så kär i honom. Det tar emot att göra slut också, för det känns som om jag kommer gå sönder då också.  Knepigt :/

#4 Ja, jag har undrat vid några tillfällen vad han gjort dom gånger han stuckit iväg ut och festat och inte svarar och nån dag efteråt kommer med en förklaring som inte håller.

Upp till toppen
Annons: