Annons:
Etikettbehandling
Läst 7275 ggr
Glanso
2015-12-02 15:24

Abilify biverkning och verkan

Jag har idag börjat med Abilify, som min läkare på psykiatrin skrivit ut för min ångest, depression och social fobi.

Jag vet att det låter konstigt att hon skrivit ut just den, som är för manier och schizofreni, men hon hade en förklaring (som jag redan glömt).

Jag skulle vilja höra andras erfarenheter av denna medicin, både biverkningar och hur den verkade, bra eller dåligt.

Fick ju ny ångest bara genom att titta på bipackssedeln. 🤔

Annons:
Annielle
2015-12-02 17:34
#1

Det var nog för att den är stabiliserande som hon skrev ut den, har också testat den och har inte manier eller schizofreni.

Tyvärr minns jag inte mycket mer av den än att jag bara mådde sämre av den.

Min kompis testade den också, han märkte ingenting av den och testade den i typ en månad, då slutade han för att han fick någon typ av allergiska utslag av den.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Bill&Bull
2015-12-02 18:23
#2

Jag har ätit den men fick sluta då den inte funka på mig, fick biverkning som gjorde att jag inte kunde vara still, "klia i kroppen" hela tiden så blev galen och sluta ta den. Hoppas du slipper den biverkningen :)

||My Love For Animals Is Immortal||

Glanso
2015-12-02 18:34
#3

Det låter ju inte alls något vidare. #1 När kände du att du började må sämre? #2 Hur snabbt fick du biverkningar? Som sagt är det bara första dagen än, känner inget fysiskt förutom att jag är extremt trött och fick en ångestattack för en liten skitsak för en stund sen.

Annielle
2015-12-02 18:43
#4

Nu hittade jag ett ställe där jag skrivit om den 2012 när jag testade den i 10 dagar.

Citerar mig själv 😉: "Ringt psyktanten nu och berättat att jag inte pallar med medicinen längre (Abilify)

Har kämpat i 10 dagar med den och bara blivit svagare och eländigare i kroppen.."

Så började nog känna mig svag och eländig kroppen redan när jag började….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Pysen_87
2015-12-02 19:05
#5

Fick Abilify under en period 2010, vill inte skrämma dig, men jag blev läkemedelsförgiftad. Behandlades redan då för psykoser… (att jag blev förgiftad beror helt på en dålig läkare och annan personal som inte sätter sig emot läkaren)

Glanso
2015-12-02 21:35
#6

Det låter ju inte ett dugg trevligt. #4 Jag har faktiskt kännt mig rätt så svag idag, men tänkte att det kanske är en begynnande förkylning. Jag får väl ge det ett par dagar.

Annons:
Bill&Bull
2015-12-02 21:36
#7

#3 hur fort det kom kommer jag inte ihåg men vet att jag åt den i några veckor för att se om det var övergående men sen sluta jag. Jag är dock väldigt känslig för biverkningar och får ofta dom sällsynta.

||My Love For Animals Is Immortal||

Annielle
2015-12-03 15:45
#8

Värt att nämna att jag också är vääldigt känslig för biverkningar och tål därför knappt några mediciner alls ens i låga doser.

Så, bilda din egen uppfattning och ge det i alla fall minst en vecka om du inte skulle märka att du känner dig jättedålig förstås.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Glanso
2015-12-03 15:51
#9

Ja, det är nog tanken. Ibland är man lite väl snabb att ge upp.

Magrat
2015-12-05 22:01
#10

För mig har Abilify gjort underverk. Jag är betydligt stabilare än tidigare och dissocierar mindre trots en relativt låg dos (15 mg). Upplever att jag är något piggare än tidigare och hade i början svårt att somna, trots sömntabletter och det faktum att jag tog den på morgonen, men det gick över efter någon vecka. Annars äter jag så mycket annan medicin så jag vet inte vad för bieffekter som kommer från Abilify eller de andra medicinerna. Men för mig fungerade den jättebra.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[GråHäxa]
2015-12-11 14:01
#11

Jag åt Abilify under en sommar och jag gillade den inte alls. Jag kände mig svag i musklerna och fick massor av myrkrypningar. Först blev jag väldigt trött av att ta den på morgonen så då testade jag att ta den på kvällen. Vilket istället resulterade i att jag inte kunde sova. 

Däremot har jag en vän som har blivit väldigt hjälpt av Abilify. Det är så olika sånt där.

Upp till toppen
Annons: