Annons:
Etikettbehandling
Läst 1206 ggr
[Synnerlig]
2015-12-28 13:40

Internet-KBT?

Har brottats med ångest och panikångest i över ett år nu och funderar på att ge internet-KBT en chans då min läkare har tipsat om det tidigare och sagt att det är bra.

Är det någon här som kört med internet-KBT? Hur tycker ni att det funkade?

Annons:
Silver83
2016-01-05 19:57
#1

Jag har testat det. Det beror ju på vilka du använder dig av, men på vissa program så har du kontinuerlig kontakt med din psykolog/läkare samtidigt för att kunna få stöd och råd med mera. 

Jag tyckte det funkade helt ok. Jag hade vissa uppgifter att jobba med under tiden och det funkade bra när jag väl kom in i det. Att jag sen kunde vända mig till min psykolog under tiden och få tips var en klar fördel. Tycker det är värt att testa.

[Synnerlig]
2016-01-05 21:46
#2

#1 Har resultatet hållt i sig efteråt tycker du? 🙂

Silver83
2016-01-06 12:00
#3

#2 Både ja och nej. Det jag använde det för var inte så allvarligt, så det har funkat på det viset. Men har kanske inte fortsatt med det så som jag borde även efter att kursen/programmet var slut. Men tänker ofta på teknikerna i alla fall, hur jag borde göra osv. Och det hjälper ju även om man inte gör på samma sätt. Har blivit mer medveten om det jag gör, varför jag gör det och hur i alla fall.

Upp till toppen
Annons: