Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
01. Akuta situationer

Mår dåligt

2015-12-28 15:40 #0 av: Lollo 97

(Visste inte vilken grupp detta skulle vara i)

Hej!

Under ca 2 år har jag varit deprimerad, har funderat på att ta mitt liv ett ex antal gånger, men har aldrig försökt. Självmordstankarna började bli riktigt jobbiga i våras (2015). Ångesten, panikattacker och allt sånt blir bara värre med tiden. Jag kan nästan inte vara tillsammans med människor längre, och jag drar mig undan och stänger in mig själv i mitt rum. Jag är så sjukt trött hela tiden, och på grund av mitt psykiska mående och tröttheten orkar jag inte med skolan, det blir inte särskilt mycket gjort i skolan.
Min aptit är rätt dålig. Äter inte särskilt mycket under en dag.

Jag har skadat mig själv, och det sjuka är att jag tycker om att se mig själv skadad, när blodet rinner nerför mina ben. Jag njuter utav det.

Men nu på senare tid (sen någon månad tillbaka kanske) så har jag fått en känsla av att jag är inte jag. Inget är verkligt längre, allt runt omkring mig är i en annan värld känns det som.

Jag vet inte hur jag ska klara av resten av skoltiden eftersom jag bara går i 7:an.

Anmäl
2015-12-28 15:44 #1 av: Herveaux

Har du kontakt med någon kurator eller någon inom psykiatrin?

Skickar över dussintals av styrkekramar Kramas

Jag har också gått igenom flera djupa depressioner, haft problem med ångest och skadat mig själv i perioder.

Tveka inte att skicka ett PM (eller flera) om du vill ha någon att skriva med. Blomma

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.