Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1649 ggr
[candy_suki]
1/16/16, 5:40 AM

Tänker på döden hela tiden...

Jag behöver hjälp… Har varit i mitt hemland i 1 månad och då var det dags att komma tillbaka till Sverige. Då började jag få massa negativa tankar. Har alltid varit negativ men inte så värst som nu. Jag börja tänka på mina släktingar och saknar de enormt mycket, tänker på att tiden går för fort. Att en dag kommer jag att förlora mina föräldra och det få mig att gråta varje dag, jag är bara 15-16 Tänker för mycket på döden, kan intr sluta när jag försöker…hjälp…

Annons:
Ebolaa
1/16/16, 11:11 PM
#1

#0 Hej TS :)

Vad jobbigt, har du gått till någon psykolog eller har du någon samtalskontakt med kurator eller så?

Det är ett bra första steg när man mår dåligt och har negativa tankar. Det är inte konstigt att du har negativa tankar om du inte har dina föräldrar  närvarande i Sverige, det är klart att du måste vara oroad för dem. Var bor de?

Sen ska du tänka att dina föräldrar tänker lika mycket på dig, att de säkert har dåligt samvete för att de inte kan vara med dig. Det är en jättesvår situation, men du ska tänka att de bara vill dig det bästa, att du har en framtid i Sverige. 

Var bor du riktigt? Liksom, med en familj eller på något "hem" av något slag, där många fler bor? Har du någon handläggare? För då kan du fråga om dina föräldrar har möjlighet att komma till Sverige, genom så kallad anhöriginvandring.

Kram på dig!

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

[candy_suki]
1/17/16, 5:50 AM
#2

#2 Har inte berättat för någon, det är så att jag bor med mina föräldrar. Det är alla släktingar jag saknar. Nu är jag har kommit tillbaka från mitt hemland har jag jetlag så när jag vaknar på natten tänker jag för mycket på att en dag kommer mina föräldrar att gå bort, de kan inte stanna med mig resten av mitt liv o s v På morgonen har jag annat att tänka på vilket gör att jag inte tänker mycket på föräldrars döden en dag….

Upp till toppen
Annons: