Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1117 ggr
Jetaime
3/22/16, 9:51 AM

Vad ska jag göra?

Jag har två olika jobb, en tillsvidareanställning på 27 h/veckan som jag inte trivs alls med (Det blir iofs alltid så när det blir för mycket). Det är ansträngande både mentalt och fysiskt och jag mår väldigt dåligt över att behöva åka dit och har redan alldeles för hög sjukfrånvaro, för ofta mår jag så dåligt att jag inte kan ta mig till jobb. Sen har jag ett annat jobb, timanställning där jag jobbar ca 7-11h/veckan. Ibland kan det vara tufft att ta sig  dit också, men det är ändå helt okej när jag väl är där och det är hanterbart. 

Det är ju inte en speciellt bra idé att säga upp en fast anställning (plus att det är en månads uppsägningstid, och jag har redan detta året nästan inte kunnat vara på jobb mer än jag faktiskt jobbat… främst pga mitt dåliga mående, men två veckors sjukskrivning pga komplikationer när jag opererade bort en visdomstand. Jag vet inte ens hur jag skulle klara av att vara kvar en månad till). Måste ju ha råd att betala hyra och räkningar osv.. Går redan hos psykiatrin och har haft/har kontakt med både psykolog och läkare, men känner inte att jag får någon ordentlig hjälp eller att jag kommer någonstans. 

Har varit hemma både igår och idag… Dessutom fått ett mail från min chef där han vill veta om jag fortfarande vill fortsätta jobba kvar eller om jag vill gå ner i tjänst osv. Och en massa andra måsten, och jag vet inte vad jag ska svara. Min arbetsgivare vill såklart också veta.. Då denne får ta allting själv annars, så himla dåligt samvete, ångest. 

Har ingen annan att prata med heller. ..och jag vet bara inte vad jag ska ta mig till.

Annons:
Upp till toppen
Annons: