Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 5906 ggr
Bibbii
4/12/16, 3:27 PM

Anmäla psykiatrin?

Tror ni man har nån möjlighet att kunna få skadestånd för "utebliven" vård inom psykiatrin? Varit inskriven på Öppenpsyk sen 2007 och jag har velat ha nån form av terapi sen jag kom dit.  Nu har det gått så långt att jag blivit sjukpensionär just för att jag inte fått nån form av vård, enbart mediciner som jag fått biverkningar av och div olika diagnoser, då det enbart är tillfälliga läkare som jobbar där.

Jag river bla sönder mig, något jag gjort sen i barndomen, har stor ångest, lagt på mig massor i vikt pga ätstörningar.  Har försökt ta livet av mig många ggr men inte på senare tid.

Annons:
Tjeja
4/12/16, 3:48 PM
#1

absolut! anmäl till IVO instutitionen för vård och omsorg!

Du kan t o m begära av din sjuksköterska att få material för att själv göra en anmälan och begära skadestånd. De skall ha och ta fram materialet till dig. När du först frågar kan de bli lite ställda och kanske inte vet riktigt själva var informationen finns. Men det är deras skyldighet att plocka fram åt dig och skriva ut blanketter du kan använda och fylla i!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Allt oviktigt
4/17/16, 5:27 PM
#2

#0. Nej blir mitt svar. IVO  som står för inspektionen för vård och omsorg dömer inte ut några skadestånd utan deras syfte är att utreda om vården gjort något fel.  Patientförsäkringen är instansen som kan ge ersättning och då handlar det om skador som uppkommit inom vården, infektion som hade kunnat undvikas och liknande.  Här kan du läsa om en del med psykiatriska diagnoser som fått/inte fått ersättning http://www.lakartidningen.se/OldWebArticlePdf/8/8499/LKT0801s39_41.pdf.

Mer information om anmälan till IVO kan du läsa här

[Tre]
6/12/16, 12:27 AM
#3

Bibbi. Nä jag tror inte det. Jag vet vad jag pratar om men jag Vet inte vad du pratar om. Hur som helst så är jag inte utskriven från psyk. Allt som har med psyk äcklar mig på något sätt bara för att de flesta som är inskrivna där är förjävliga på något sätt. Hua hua

IaMiaMaria
6/12/16, 11:42 PM
#4

#3 Väldigt många människor har nån gång haft kontakt med psykiatrin, så du måste ju ha det jobbigt om går omkring och tycker att alla dom är förjävliga på nåt sätt, du borde prata med någon om det problemet så kommer du nog må bättre.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

IceTee
6/14/16, 11:54 PM
#5

Vänd dig till patientnämnden och fråga

Medarbetare på Skor iFokus

Agafia
6/15/16, 12:00 AM
#6

I Sverige är det inte speciellt vanligt att få skadestånd för utebliven vård , däremot i USA kan folk stämma i stort sett vilka de vill !

Annons:
Upp till toppen
Annons: