Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 3011 ggr
98Simon
2016-05-17 12:04

Jag vet inte riktigt vem jag är längre.

Hej jag är en pojke på 17år. Jag träffade för ca 10mån sedan en väldigt trevlig tjej. Vi blev kompisar, bästa kompisar. Vi gjorde allt tillsammans. Jag blev introducerad till en av hennes tjejkompisar och vi 3 blev ett gäng. Vi har hängt nästan varje dag sedan dess och vi skriver hela tiden till varandra. För någon vecka sedan började jag bli för på. Jag kunde inte låta min kompis vara när hon inte ville skriva och jag kanske ringde henne någon gång för mycket. Jag känner verkligen inte igen mitt beteende. Jag har läst igenom det jag skrev och jag fattar inte hur jag har kunnat säga sådana saker för att få henne att skriva till mig. Jag är annars en jättesnäll pojke som prioriterar andra först, deras välmående först brukar vara mitt mål. Jag har aldrig haft problem med att lämna folk eller att ge dem utrymme. Jag kände verkligen inte igen mig efter helgen, vet inte vem det var som skrev det. Båda tjejerna tyckte det blev för mycket och de blev sårade. De valde därför att lämna mitt liv för gott och det sårar verkligen mig. Jag har bett om ursäkt flertal gånger för det som hände men under helgen upprepades felen från mig. Jag fattade inte vad jag höll på min och jag antar att jag inte tänkte klart. Jag vill verkligen inget illa och jag gillar verkligen de 2 kompisarna. Jag vill bara se dem lyckliga. Jag vet inte riktigt vem jag är just nu och är bara rädd för att såra andra folk, jag känner mig som ett monster. Jag vet inte vad som hände eller hur jag får det att försvinna från mig.

//S

Annons:
IaMiaMaria
2016-05-19 14:12
#1

Nu vet ju inte jag vad du skrev till henne men just det att du blev för på. kan det va så att du fick känslor för henne och ville mer än bara vara kompis? Det är lätt att bli för på då. Man vill ha bekräftelse från den personen att den känner samma sak.

Känner att jag vet för lite för att kunna ge bra råd.

Är det så att du började bete dig dåligt mot henne fast du tycker om henne så kan det ju vara bra att gå och prata med någon om det beteendet. Men det är ju väldigt bra att du är medveten om problemet själv för då kan du göra något åt det.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

skullcandy
2016-05-20 22:13
#2

Tycker också att det år svårt att komma med bra råd när jag inte vet vad du skrev till henne. Jag själv umgås mest med killar, eftersom jag föredrar det raka och ärliga sättet de är på. Mindre skitsnack och drama. Killar kan även ha en annan typ av humor och ha en annan tolerans när det gäller att skämta om saker och ting. Nu vet inte jag vilken typ av jargong ni har mot varandra, men det verkar som att tjejerna tog illa vid sig av vad du skrev. Lägg relationen på is ett tag, be om ursäkt igen för vad du skrev när det är läge för det. Om ni har starka vänskapsband kanske ni hittar tillbaka till varandra så småning om? / Sofia :)

Annielle
2016-05-22 10:24
#3

Håller med om att det är svårt att ge råd när man inte vet vad du faktiskt har skrivit till dem, men det låter märkligt att de avslutade vänskapen med dig helt bara efter detta och att du var tillfälligt för på som du inte har varit förut.

Låter ju verkligen som att du måste ha skrivit något väldigt elakt?!?

Har du förklarat att du faktiskt bara vill dem väl och att du inte vet vad som tagit åt dig och varför du var så på och skrev det du skrev?

Men eftersom du inte känner igen dig själv och inte litar på dig själv vore det väldigt bra om du kunde gå och prata med någon, kurator el liknande som finns på skolan som förhoppningsvis kan hjälpa dig att förstå vad det är som händer inom dig och varför du betett dig på ett sätt som du inte känner igen/ vill vara på.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: