Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 1476 ggr
IaMiaMaria
2016-05-19 14:08

Paranoid??

Jag har varit ute i från psyk i fyra veckor och mått riktigt bra. Idag är jag rädd för mig själv att jag gått och blivit paranoid igen.

Är så extremt uppstressad över det som händer i Sverige just nu. Först saboteras flera kommunikationsmaster, där man klipper sönder räddningstjänsten linje bla. Sen idag så så slutar flygkommunikationen att funka och samtidigt blir det problem med tågtrafikens datasystem. Jag är helt säker på att detta hänger ihop även fast media pratar om det som helt separata händelser.

Jag brukar inte må dåligt över nyheter. Men idag gör jag det.

Jag hoppas att mina känslor bara är känslor och inget annat!

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annons:
Aleya
2016-05-19 15:38
#1

Jag tycker att dina tankar inte är kanske så rationella. Får jag undra om du har paranoia i grunden av din sjukdom?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IaMiaMaria
2016-05-19 16:17
#2

Jag har Borderline, bipolär typ 2 och har legat inne för psykotiska symtom. Så ja det har jag och är något medvetet om att detta är paranoia men det känns som extremt verkligt vilket höjer min ångest något enormt.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Aleya
2016-05-19 17:21
#3

#2 fast om du nu ska tänka rationellt så är detta inget du kan göra åt. Men har du ingen kontaktperson att prata med om din oro?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IaMiaMaria
2016-05-19 17:38
#4

Läser just nu på svts hemsida att Säpo, MUST och FRA sitter och jobbar på att det kan finnas ett samdand mellan mastsabotagen och detta med flyg och tågtrafikens kommunikation.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/inga-flyg-lyfter-fran-arlanda

Så jag är iaf inte ensam om att tänka så och det känns ju skönt

Jo jag har en kontaktperson att prata med och det har jag gjort.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[Klave]
2016-05-19 22:56
#5

Tror inte det beror på dina diagnoser utan helt naturligt. Massvis med människor är oroliga för vad som händer ju nu och har helt rätt i att vara de. Polisen får knappt dra vapen i farliga situationer, media är kontrollerad, vi har haft massa bombhot, bilbränder, attacker mot både polis och ambulans personal. Menar att inte att förvärra det men det är helt naturligt.

[Tre]
2016-06-12 00:19
#6

Men herregud vars jobbar du? Inte behöver du vara orolig, staten har allt under kontroll. Slappna av, herregud om du inte mår bra far på sjukhuset. Kram kram

Annons:
[Klave]
2016-06-12 00:25
#7

#6 "Staten har allt under kontroll" går att diskutera. Många är rädda för vart Sverige är påväg inget man behöver åka till sjukhus för.

[Tre]
2016-06-12 00:33
#8

Men herregud det är ju hemskt du ska inte behöva oroa dig. Vi har en utrikes och inrikes ministern på dem platserna. Om du tror att du ansvarar för det kan du höra av dig till mig. Love love and peace Tre in the same

Upp till toppen
Annons: