Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1234 ggr
Salitzy
6/15/16, 1:40 PM

Jag hatar min längd?

Jag verkligen hatar min längd. Jag är inte jättelång (ca 163/164) men jag vill ändå inte vara längre än 160, kan man inte krympa på något sätt? Är under 18 år och är rädd för att växa ännu längre.

Annons:
Maria
6/15/16, 1:42 PM
#1

Det säger sig själv att man inte kan krympa sin längd.

Eftersom du lägger frågan inne på psykologi så är ett tips att kanske få någon samtalskontakt om det stör dig så mycket i ditt dagliga liv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sommarek
6/15/16, 1:49 PM
#2

Om 3-4 centimeter stör dig så mycket att det påverkar ditt dagliga liv så håller jag med #1, skaffa någon att prata med om det. Det finns så många andra problem i världen som är "viktigare", även om jag förstår att det påverkar en (har själv motsatt problem och har känt av det under många år).  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Jaguar_
6/15/16, 2:33 PM
#3

Jag är 167cm lång och trivs med detta dock avstår jag höga klackar och sånt vilket är ganska tråkigt ibland, men jag vill inte vara för lång. Tycker under 170cm som tjej är ok, men över 170 skulle jag själv inte ens vilja vara. Det är ju snarare personligt tycke för att vara lång är det ju inget fel med. 🙂 Känner många som är 170 och över som går med klackar och sånt utan problem.

Min ena syster är 162 och hatar sin korta längd och vill bli längre, men numera, över 30 år gammal ha hon accepterat sin längd.

Det är troligt lättare att förlänga sig själv än att förminska. En på gymnasiet jag gick på förlängde sina ben och gick 1 år vardera med benen i sådana där skenor man snurrar på. Om detta var medicinskt måste eller bara en önskan vet jag inte eftersom jag inte kände henne.

Dock så är du ju inte lång. Du är ju normal längd. Denna länk kan du ju kolla på. Ganska så kul att följa människans längdutveckling.

https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskans_kroppsl%C3%A4ngd

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Agafia
6/15/16, 2:51 PM
#4

Helt orealistisk tanke att bli kortare , om du mår psykiskt dåligt av tanken bör du Söka en samtalskontakt via ungdomsmottagningen på din ort . Va rädd om dig .

[Klave]
6/15/16, 6:51 PM
#5

Man brukar säga att man fortsätter växa 3 år efter att man har fått sin mens (rätta mig ifall jag har fel). Kanske blir du längre, kanske inte. Om en cm hit och dit ger dig så mycket ångest borde du prata med någon om det. Ett första steg kanske kan vara sjuksköterskan, kuratorn eller UMO.

IaMiaMaria
6/15/16, 10:05 PM
#6

Din längd kan du inte gör något åt, så du får acceptera att du är dom cm som du är och inte må så dåligt över dom. Det finns ingen operation som görs som kan göra dig kortare. Du har ju dessutom en helt normal längd, du är ju inte 2 meter direkt.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annons:
Upp till toppen
Annons: