Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 3091 ggr
Ribessa
2016-06-19 00:36

Fråga om ett visst beteende

Jag funderade lite på ett beteende: En person som alltid drar på sig offerkoftan, minsta lilla mot denne som man kan påpeka eller så så har man varit "otroligt elak", men kan inte se att denna gör precis samma sak? 

Exempelvis, denne person kommenterade något åt mig som jag tycker vad onödigt och tråkigt att behöva påpeka, tog ett liknande exempel och vände detta till personen och frågade samma sak, och menade att, detta är samma sak, det är inte så trevligt - så var jag helt plötligt otroligt elak - fast inte denne, som just sagt så till mig. 

Det är bara en problematik som har varit, väldigt känslig mot kommentarer eller att denne får något påpekat, men kan göra detta mot andra - och blir denne då ifrågasatt pga detta så har man varit hemsk - det blir otroligt förstorat och det är verkligen den JÄTTEstora offerkoftan som dyker upp. Det är inte heller ovanligt att jag kan få höra i dessa diskussioner - att jag sagt sagt som upprört denne, som jag inte ens har sagt. Orden har inte ens kommit ur min mun, men personen kan absolut inte förstå att jag inte sagt detta - utan avslutar alltid med ett "men det var så jag uppfattade det". 

Känns detta igen på något vis?

Annons:
Honestyisdead
2016-06-19 01:03
#1

Tyvärr har en del människor ingen självinsikt. Bäst att undvika dom.

[Rhonda]
2016-06-19 12:00
#2

Vi har ingen kontroll över hur andra människor tycker, tänker, agerar eller uppfattar saker. Det är deras verklighet precis som du har ditt. kram

kim1980
2016-06-19 20:36
#3

#2 ja verkligen . Sen är så att folk inte tänker åt båda hållen. . Då blir det konsekvenser . Klantigt kan jag tycka och ofta noll hänsyn. . Bara för det inte passar dem med text.. Så kan man faktiskt kopiera det.. För slipa drama humör . När folk inte vet hur jag är i hundra procent. Inge aning med min resa alls.. Så bör man vara försiktigare . Inte vara så klumpig. Men å andra sidan så är värden ej vana med skin på näsan ! Inte tar vad som helst el håller med om folks åsikt el tyckande. . Men jag jag viftar bort det första gångerna. Men till sist så är gränsen nåd ! Det är deras problem inte hantera somliga på rätt sett. . Mycket händer i nätt värden. . Som säkert skulle vara annorlunda i praktiken el telefon i stället för pika folk för dit dat. . Dom flesta undviker . El gör som jag väntar till vist lägge. . För orka fortsätta el Slut föra . Få tal gånger försonas. Men är fall till fall.. Måste finnas bra orsak om jag ska ändra min syn i känslan.. Dvs energin är annat en text värden. . Vilket gör att det kan vägas in.. Beroende på motsatta har lärt sig nått el inte. När jag väll blir arg svart så är inte jag hundra procent mig själv.. det kan ta upp till en vecka innan blir normal lägge.. Beroende på hur flachsbaken såg ut ! Hela värden har mycket lära . Jag om nån är självmedveten. Om man inte har retat upp en till max .. Å andra sidan vore inte den jag är. Så skulle aldrig folk kunna bättra sig Heller. . Så det behöver ej vara olika åsikter el smak tycke.. Kan vara så simpelt att mitt jobb sabbades. . Det nått ej gillar alls.. När jag ser liknade fast finder. Då är det ok. Men rent alment så tar jag varje fall på olika sett . Inget fall är oftast inte den andra lik.. Visa gånger är det klurigare. . Eftersom det kan vara 2 sidors upplevelse el 3 andliga bit med.. Men borde vara regel för oss som använder sidan Att passar inte tråden dig el annan skicka då för fasen på PM mejlen. Om man vill undvika besvikelser el humör ! Inte bara en ska tänka sig för . Utan den som dominerar ska med tänka sig för.. Har aldrig varit med om så ut sprid en sidiga uppfattningar enkelriktade visa fall själviska .. Men samtidigt så känner hen är koppling. . Jag skulle aldrig picka nån hur ofta hen skriver el på vilket sett . Det struntar jag i totalt i. För hänsyn skull för tidigare i livet . Har massor med åsikter kring allt . Fobier. Men eftersom det kan tas personligt. Så är jag tyst tills det måstes lägga ut korten på bordet. . Som är simpelt för andra . Men inte för mig .. Så tyvärr så är jag ensam med tänka på annat sett.. I alla fall så känns det så.. alla är olika . Just jag följer ej strömmen. . El lyder annan för hen tycker så . Hen har ej med göra . Så stör man sig på det då får man gå åt varsitt håll troligen ! Det upp till var å en ! Ingen är perfekt. Men alls kan bättre om man vill bli bättre människa.

Agafia
2016-06-20 08:59
#4

Ja tänk om alla var / tänker / pratar likadant ? Så tråkigt det skulle vara 😉 Lite mer ödmjukhet skadar aldrig , det finns ingen som är perfekt o kan allt . Lev och låt leva 😀

kim1980
2016-06-24 23:18
#5

Tänk vilken dröm om folk kunde tänka mer hur dom är . Varför visa agerar som visa gör. Skulle inte sitta helt fel med lite mer sund förnuft..

Honestyisdead
2016-06-25 07:24
#6

Ja lite självinsikt, trevliga ord och att man respekterar saker gör mycket.  Speciellt att man inte snackar skit om andra.

Annons:
kim1980
2016-06-25 16:26
#7

Ja men tyvärr så skapar många onödiga konflikter! Då kockar det över. Ut ska det oavsett ! Många är inte med vetna om sig själva. Då blir det storm. Kommer inte på det föns dem har upp nått gränsen. .

Honestyisdead
2016-06-25 16:54
#8

Precis!

kim1980
2016-06-25 16:59
#9

Mm det är synd ! När jag ej är som alla andra vanlig brud så är det mycket synd. .

Honestyisdead
2016-06-25 17:32
#10

Vad är "vanlig brud"?

Det finns inget vanligt eller normalt.

kim1980
2016-06-25 17:42
#11

Vanlig är följa strömmen och smink fixering med modet . Och snackar mycket bakom ryggen. . Utan bli upp rettad syftar jag på.. Läger sig det på lager sen när väll balkongen spricker.. men i övrigt så skiljer jag mycket mot vanligt folk över lag. . Så för mig är det enorm skillnad min åsikt. . Jag upplever inte samma som alla andra. .

Honestyisdead
2016-06-25 22:33
#12

#11 Alla upplever och känner olika. Det är det som gör oss unika. Du upplever inte saker som andra precis som dom inte upplever saker som andra.

kim1980
2016-06-25 23:02
#13

Nä precis så är det. Alla raggerar olika . Just jag kan reagera starkt. Beroende på graden är, vad det handlar om. Unikt är när man kan tänka på det speciella sättet tycker jag.. Blir skon sammare då ömsesidigt. Övertygad om att folk skulle må bättre då i längden.

Annons:
kim1980
2016-06-26 03:04
#14

Pojk flicka sticker ut i från mängden. Kör oftast egen väg. Men alla upptäcker inte samma saker.. Lika snabbt som jag. . Sen är det teknik kunna Skilja på olika mönster. Jag har ändrat min syn i alla fall sen jag blev äldre. Tyvärr är det få som vågar stå för sitt . Vad en det gäller.. I bland tar det tid för vissa vakna , el tänka om.. Jag har förmåga vända vrida på allt. . Det mönstret jag sitter fast i hoppas jag . får verktyg för det jag inte vet hur jag ska plöja genom det hela. . Ung dum spackla på fasad. För att inte orka stå på mig som jag gör i dag.. El kort tid ville vara som alla andra. Så nu får man desto mer kämpa för att bli förstådd. Jag är medveten om mig själv. Som vår sommar så är jag inte mycket å ha alls.. Synd att många inte är med vetna om sig själva. Men jag har märkt att det är för lite kunskap . Om just speciella människor. Jag är i alla fall mycket speciell sort jag. . I dagens läge är jag nöjd med det . Det underlättar acceptera sig själv. Tänker som så att folk vet inte folkets bästa tyvärr.. El inte blitt upplärd förut nyhet kan det vara för många..

Honestyisdead
2016-06-26 09:38
#15

#1 4 Du borde lära dig att ha högre tankar om andra.

kim1980
2016-06-26 14:48
#16

Det har jag om dem gör på rätt sett. så kommer folk märka det . Men kommer man i mot nått som du inte förstår en. Då blir det att du uppfattar det så.. Dels för du van köra dit eget sett.. Det krockar för el senare.. Alltid kommer nån bli illa berörd och vågar stå för det.. Jag sover inte om jag är upp äldad till max. Lovat mig själv tömma det som gör ont.. Skriva är bättre en psykolog faktiskt tycker jag..

Upp till toppen
Annons: