Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 1599 ggr
HelstAnonym
2016-06-29 13:04

Var är min sympati, hjälp!

Hej. Jag har alltid varit väldigt "kall" ända sen jag var liten, men alltid blivit tillsagd att det "går över" ju äldre jag blir. Okej.. Så nu står jag här, 17 år gammal, och känner fortfarande precis likadant. Mår så himla dåligt över det här, jag kan se på hur barn eller någon människa blir torterade, mördade men jag känner aldrig NÅGONTING. Empati finns det gott om, jag har väldigt lätt att tänka mig in i någon annans situation och förstå vad de går igenom. Men hur mycket jag än försöker.. så finns det inget där. Jag har så många minnen över när någon nära mig har blivit skadad, sjuk, vad som helst. Men jag känner absolut 0. Det skrämmer mig som fan, för jag vet ju vaf som är rätt och fel och jag får skuldkänslor extremt lätt. Min mamma är sjuk just nu och är ledsen över det nu, men det tog ett långt tag innan jag faktiskt kände nåt.. Känner mig hemsk. Finns det någon diagnos på det här? Kan tillägga att jag har stark deppression och ocd, har det något med saken att gör :(?

Annons:
HelstAnonym
2016-06-29 13:06
#1

Tillägger igen att jag har stark sympati för djur, gråter typ över minsta lilla?

Agafia
2016-06-29 14:13
#2

Kontakta Ungdomsmottagningen så kan de ev. Förmedla en samtalskontakt så Du får hjälp med din oro om detta .

[Dagens]
2016-07-06 16:51
#3

Jag känner exakt likadant men för mig är det noll på både sympati och empati. Jag är en hel del äldre än du och för mig har det inte försvunnit

Upp till toppen
Annons: