Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
02. Allmän psykiatri

Känner mig omedveten ?

2016-07-26 00:10 #0 av: Frosstis

Vet inte om jag ens är på ett forum.

Asså de e så himla konstigt. det har känts såhär i säkert ett år nu, att tiden går extremt extremt fort asså inte ens normalt, en timme är typ 10 minuter. Denna helgen är redan över och det känns som att det som hänt inte ens har hänt. Jag kommer knappt ihåg vad vi gjort , jag kommer inte ihåg Beyonce konserten kommer ba ihåg filmerna jag tog. Det känns som att jag inte e medveten vad som händer och att min kropp går på automatik typ, det känns som att jag är längst bak i mitt huvud och tittar ut medans någon annan jag styr min kropp. de va jätteläskigt nu i Danmark och när jag va i Spanien tex som när jag tänkte på det, liksom är jag verkligen här nu? Hur fan hamna jag i Spanien jag minns inte hur jag kom hit. Är JAG verkligen i Spanien? Det känns verkligen som någon annan styr min kropp & tiden går för fort och jag vet inte vad jg ska göra åt det. Vet ni vad jag kan göra? Jag ska snart flytta till Frankrike och vill verkligen komma ihåg min resa utan att behöva titta tillbaka på bilder o sånt..

Anmäl
2016-07-26 00:17 #1 av: Hera

Kontakta psykiatrin.  För visst känner man att tiden går snabbt. Men att undra om man verkligen är där man är, är inte bra. Och du känner att du inte styr. Det är något du behöver hjälp med. 

Anmäl
2016-07-26 10:36 #2 av: Agafia

Låter verkligen obehagligt , har du varit under stress sista tiden ?

Anmäl
2016-07-26 11:26 #3 av: Frosstis

Har inte tid att gå till psykiatrin flyttar som sagt till Frankrike snart..

Nää ingen stress..

Anmäl
2016-07-26 11:38 #4 av: Hera

Vad vill du med inlägget då?  Inget blir bättre av att du ignorerar och hoppas på att det blir bättre.

Inget blir bättre av att ignoreras. Det blir inte bättre för att du flyttar. Tar du inte tag i det nu lär det växa tyvärr.  Det är inte småsaker du skriver om. Det är allvarligt. 

Anmäl
2016-07-26 12:13 #5 av: Frosstis

Så det kan bara bli bättre om man går t psykolog? Inget annat?

Anmäl
2016-07-26 12:17 #6 av: Hera

Tyvärr blir det inte bättre utan kraftig åtgärd :(

Anmäl
2016-07-26 12:22 #7 av: Frosstis

Åh.. Får väl se om det är bättre om ett år annars får jag ta tag i det. Kan det inte hjälpa med typ yoga elr nåt?

Anmäl
2016-07-26 12:27 #8 av: Hera

Om ett år?

Nu känns du väldigt oseriös.  Ta tag i det nu. 

Anmäl
2016-07-26 12:28 #9 av: Frosstis

Jag flyttar om en månad, kommer aldrig hinna lösa det innan det om jag ska gå t psykiatrin, och jag har inte möjlighet att göra det i Frankrike. Så måste göra det när jag kommer tillbaka..

Anmäl
2016-07-26 12:36 #10 av: Hera

Vad tror du att Frankrike kommer göra? Och varför skulle du inte kunna söka hjälp där? Andra kan. Du kan.

Anmäl
2016-07-26 15:14 #11 av: IaMiaMaria

Testa mindfullness, det är en övning att vara just här och nu. Finns en massa bra sådana videos på you tube

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.