Annons:
Etikettpsykoser
Läst 1836 ggr
Koi
2016-09-04 12:24

Röster?

Nån som hör röster? De stör mig.

Annons:
Aleya
2016-09-04 12:44
#1

Om du hör röster borde du söka hjälp. För det är inte normalt att bara höra röster som typ viskar till en och dylikt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Koi
2016-09-04 12:47
#2

Jag har kontakt med psykiatrin. De kan inte hjälpa mig. Jag har mycket medicin.

Aleya
2016-09-04 12:50
#3

#2 varför ska inte dom kunna hjälpa dig? Men har någon av dina mediciner hallucinationer som en biverkning? När du påpekar att du har så mycket mediciner.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Koi
2016-09-04 12:50
#4

De viskar inte alltid. En del är arga och hånar och retar mig. Förvränger det andra säger. De snälla rösterna är okej. Vill inte ha de elaka.

Koi
2016-09-04 12:52
#5

Har två neuroleptika. Psykologen har ej kunskap om hur hon ska hjälpa mig med rösterna.

Koi
2016-09-04 12:53
#6

Finns det nåt annat än schizofreni som hör röster? Jag är inte bipolär.

Annons:
Hoseok
2016-09-04 13:19
#7

#6 Att höra röster är ett starkt tecken på att man är i någon form utav psykos. Men du behöver inte vara sjuk för att du hör röster: Alla gör det, mer eller mindre. Men eftersom det stör dig så borde du få hjälp.

Har du vänt dig till flera olika ställen? Om ett ställe inte funkar, gå till något annat.

För att få diagnosen Schizofreni i Sverige så krävs mer än att du bara hör röster. 
"För att diagnosen schizofreni ska kunna ställas måste det finnas både psykotiska symtom med störd verklighetsuppfattning och en försämring i hur man fungerar socialt eller yrkesmässigt. Symtomen ska dessutom pågå under minst sex månader (detta enligt diagnossystemet DSM-IV). "

Koi
2016-09-04 13:25
#8

Var inlagd i 6 månader. Hade vanföreställningar och paranoia. Det har medicinen tagit bort.

Koi
2016-09-04 13:27
#9

Jag har tappat bort mig själv. Jag var kreativ och social. Jag är inte samma person längre. ;(

Koi
2016-09-04 13:31
#10

Jag har tagit kontakt med en annan mottagning. På mail. Får se om de svarar.

Hoseok
2016-09-04 13:31
#11

Vad skönt att du fått hjälp med några av de saker du upplevt i alla fall. Att lida av sådant här är inte enkelt, jag vet det allt för väl. 

Jag ser det som ett väldigt gott tecken att du verkar känna till hur du faktiskt mår och verkar kunna skilja på verkligt och overkligt! Det är ett steg i rätt riktning. När sådant här händer så måste man hitta ett sätt att leva med det. Lättare sagt än gjort.

Koi
2016-09-04 13:36
#12

Jag lyssnar på musik eller ljudbok hela tiden. Min man säger att jag isolerar mig. Men jag orkar inte höra rösterna. Jag vet inte alltid om det är på riktigt eller inte. Jag måste kontrollera det.

IaMiaMaria
2016-09-04 18:04
#13

Jag hör ofta röster, elaka som vill att jag ska gör mig själv illa på olika vis. Har också tät kontakt med psyk och äter en del mediciner. Mig kallar de för gränspsykotisk, då jag har vissa av dom symtomen men inte fullt ut psykos.

Ibland hjälper det att prata tillbaka, be dom vara tysta, eller ignorera dom och säga till sig själv att dom inte är riktiga.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annons:
Koi
2016-09-04 18:21
#14

Mina röster lyssnar inte på mig när jag säger till dem. Jag hör röster från andra rum eller bakom mig. De skrattar och hånar. Retas. Förvränger. Två röster är snälla.

Upp till toppen
Annons: