Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 626 ggr
mickiz94
2016-09-18 13:13

Ensam

Mitt namn är Mikaela jag är 22år gammal och har aldrig varit i en relation. Jag har heller aldrig haft sex. Min närmaste vänkrets kan jag räkna på en hand… Dom är tre stycken. Jag vet att jag är pansexuell men har aldrig kysst någon jag varit kär i. Endast en vän och det var under sanning eller konsekvens. Under dom senaste åren har jag känt mig mer och mer ensam och tillbakadragen. Det är det ingen som märker. Det har blivit så illa att jag inte ens kan hålla en normal konversation med min familj och vänner. Det blir tomt i huvudet och jag kommer på mig själv med att fundera på vad jag ska säga. Jag kan skratta utan att känna glädje och jag le utan att vara glad. Jag ifrågasätter mig själv om vad jag känner konstant och frågar mig själv vart empatin tog vägen. Jag har haft mycket att säga men ingen som lyssnat, nu säger jag ingenting alls. Jag har haft stunder då jag har känt den starkaste lyckan och den djupaste sorgen. Nu känner jag ingenting alls. Jag vill över allt annat bryta mönstret och uppleva Kärlek Sorg Glädje Ilska Empati Nervositet Förhoppningar Känslor i alla dess former.. Men jag är tröt på att kämpa ensam. Och jag vet inte hur mycket mer jag orkar. Jag har alltid sett mina känslor som ett hav.. Ovanför ytan kan jag andas och se känslorna i alla dess färger. Som den vakraste regnbåge. Men jag har förlorat min livbåt.. Och jag sjunker mer och mer. Tillslut kan man inte hålla andan mer. Man drunknar. Jag vill ha hjälp att komma upp till ytan, att se solskenet igen.

“It's easy to look at people and make quick judgments about them, their present and their past, but you'd be amazed at the pain and tears a single smile hides. What a person shows to the world is only one tiny facet of the iceberg hidden from sight. And more often then not, it's lined with cracks and scars that go all the way to the foundation of their soul.”
Sherrilyn Kenyon, Acheron

 


Annons:
Aleya
2016-09-18 13:16
#1

Jag tycker att du ska försöka prata med någon. Exempelvis kurator. För det låter som att du verkligen är på botten. Hur är det annars i ditt liv? Har du jobb? Hur bor du?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: