Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 1085 ggr
Spacecenter
2016-09-21 20:53

Svårt gå vidare

Hej. Har börjat fundera varför jag har svårt gå vidare efter att förhållandet tagit slut. Det varade bara i 7 månader. Men den här gången blev jag så kär som jag aldrig blivit förr ut och det var känsla från första ögonkastet. Vi träffades ofta och gjorde saker hela tiden och hade hela tiden roligt. Vi planerade om framtiden Men så ville hon inte fortsätta och gick tillbaka direkt till ett ex och det sårade mig mycket. Jag tänker varför jag fortfarande inte kan släppa trots jag förstår det är över, tänker på henne och hoppas på att hon kommer tillbaka tillslut. Jag har aldrig varit arg på henne bara varit förkrossad, trots att hon bara helt plötsligt bröt. Jag har fortfarande stunder då jag är mycket ledsen. Googlat och försökt förstå varför jag känner/ så om det finns något psykologiskt bakom, typ Borderline som en vän sade, men jag kan bara känna igen mig i att ha svårt släppa förhållande då det tar slut. pratat med en KBT 2 ggr för att prova reda ut och hon sade jag är säker du har inte Borderline då stormar det ordentligt. Har i tidigare förhållanden känt liknande men inte som nu. Då jag blir kär blir jag det ordentligt, då är det att jag tror det ska hålla länge/ för evigt Och blir besviken på mig själv att det tar slut. Jag är nog också en ganska känslosam person. Några tankar?

Annons:
Therese
2016-09-21 20:57
#1

Hur längesen är det sen det tog slut? Det kan ta väldigt lång tid att komma över. Förstår att det är jobbigt för dig :(

Lia
2016-09-21 21:24
#2

Att vara ledsen över ett uppbrott är inget tecken på Borderline, det blir ju de flesta - och det kan hålla i sig länge. Har man Borderline är det som terapeuten sa, det stormar ordentligt, och alltid, alltså inte bara när något uppenbart dåligt händer. Sen är det också ofta mer att man gör allt för att behålla en relation som är på väg att ta slut, eller en relation man inbillar sig är på väg till sitt slut. Eller så kanske man avslutar relationer innan den andra hinner först, oavsett om det är så på riktigt eller bara inbillning. T.ex. ger jag upp vänner alldeles för lätt, annars gör ju de det först, right? Till Borderline hör överdriven rädsla för separationer, pendlande känslor inför närstående, störd självbild, impulsivitet, självmordstankar, självskadebeteende, snabbt pendlande i humör (hat, glädje, sorg. irritation inom loppet av någon timme eller dag osv.), kronisk tomhet, intensiv vrede. paranoia osv osv. Det är med andra ord ett rent h*lvete. Men det finns flera olika typer av Borderline, detta är bara allmänt.

Gå gärna in och läs på vår sajt om du är mer intresserad.

Spacecenter
2016-09-21 21:40
#3

I slutet av februari tog det slut, och kom så plötsligt, jag var säker på att hon kände för mig, och hon hade lämnat ex för att han behandlade henne dåligt aggressiv, depression och hon kunde inte ha ett liv med honom.berättade hon flera ggr och jag såg inte/förstod inte vad hon tänkte göra. Jag stöttade och gav allt för att visa att jag menade allvar med henne. Det är väl därför det stundtals gör så ont fortfarande.

Spacecenter
2016-09-22 06:47
#4

Jag har läst igenom länken och känner inte igen mig direkt i någonting, annat än svårt släppa och gå vidare. Jag vet fortfarande att jag älskar henne och önskar vi skulle hitta tillbaka. Och jag skulle gå genom eld för henne.

Upp till toppen
Annons: