Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 1207 ggr
Fannyshamster
10/17/16, 8:54 PM

Hjälp

Hej jag har ett problem. Jag vet inte hur jag ska börja men. Jag är just nu ihop med en kille och jag mår så dåligt för det känns som att jag inte är bra nog för han. Sen för 2 år sedan försökte jag ta självmord och skada mig, jag skadar mig nu och mår jättedåligt. Jag har skärt mig med kniv en gång på lillfingret fast mest nu så slår jag hårda saker mot mina handleder och börja gråta. Jag har prata med min pojkvän om det har och han stöttar mig. Men jag vet inte hur jag ska göra med mig själv det blir bara värre och värre . Har jag nått problem??

IF the way don't go right, go left

Annons:
Aleya
10/17/16, 9:13 PM
#1

Det tycker jag att det verkar som att du har. Och bär du är så ung som du är så borde du söka hjälp. Du kan gå till kurator eller skolskötetska om du vill och prata om hur du ska kunna få hjälp. Och du ska absolut inte behöva må dåligt över ett förhållande. Vanligtvis är man glad och nykär i början och inte mår skit och tror att man inte duger. Så ska du inte behöva känna. Men jag minns själv när jag var ung och hade mitt första förhållande. Jag gick som på nålar. Vågade knappt ens nämna för min mamma att jag hade ett för jag trodde hon skulle bli sur. Men det blev hon inte. Så det är så det kan gå också. Man tror en sak och så är det inte så. Hoppas a

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fannyshamster
10/17/16, 9:23 PM
#2

Men jag vill helst inte prata med någon vuxen om det. Så jag har ett problem och isåfall va heter det

IF the way don't go right, go left

Fannyshamster
10/17/16, 9:23 PM
#3

Men jag vill helst inte prata med någon vuxen om det. Så jag har ett problem och isåfall va heter det

IF the way don't go right, go left

Aleya
10/17/16, 9:32 PM
#4

#2 ingen här kan eller ska diagnostiserad dig med någonting. Vi är inte några som jobbar inom psykiatri och dylikt. Och det skulle vara förfärligt att ens försöka gissa sig till vad som är fel. Jag säger sök hjälp hos vuxna så att du kan få hjälp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sindri
10/17/16, 11:08 PM
#5

Dina föräldrar måste väl veta att du försökt ta livet av dig? Varför kan du då inte prata med dem?
Det är sorgligt att läsa att unga människor inte vill prata med vuxna om sina problem. Vad skall vi då vara till för? Inte bara för att skaffa mat, husrum och annat materiellt hoppas jag.

Vi finns ju för att ge stöd och hjälp på er väg mot vuxenlivet och att klara er själva. För det gör man inte när man är barn. Man lär sig mer och mer, från början att lära sig prata, gå, äta och annat.
Men ju äldre man blir desto mer komplicerat blir livet. Då skall ni kunna fråga oss, prata med oss, ställa oss till svars, bråka med oss. Vad som helst bara ni låter oss hjälpa er.

Hur tänker du att allt skall lösa sig om du inte får hjälp och stöd. Om du pratar med kurator eller skolsköterska så har de tystnadsplikt, även mot dina föräldrar.

Om du går och tänker hela tiden att du inte är bra nog för din kille, så märks det, och det blir tungt för honom att bära. Han vill ju uppenbarligen vara med dig. Då är du perfekt för just honom, just nu.

Vila i det istället och var bra för varandra, och bra mot varandra.

Upp till toppen
Annons: