Annons:
Etikettneuropsykiatri
Läst 1488 ggr
sp0ngeb0b
12/12/16, 4:59 PM

ADD?

Hej allihopa!

Jag har på senare tid börjat misstänka att jag har någon form av neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, typ ADD eller liknande. Det började med att jag insåg att jag har problem med koncentrationen och uppmärksamheten, vilket jag vet är ett symptom. Pratade då med någon jag känner som har diagnosen ADD och kände igen mig i mycket han berättade. Igårkväll läste jag om ADHD och ADD på 1177:s hemsida, och jag stämmer in på många symptom som t.ex. uppmärksamhetsproblem, jag har svårt i samspel med andra personer, jag har lätt att glömma bort (viktiga) saker, och har även haft en del ångest och nedstämdhet under de senaste ca 5-6 åren. Detta fick mig att fundera på om jag bör kolla upp detta med VC.

Till saken hör att jag hatar att gå till vårdcentralen. Tycker att det är obehagligt, stelt, pressat och jag har även inte blivit så bra bemött (har dock bytt VC sedan dess). Är det värt att gå till VC? Är processen för att fastställa eventuell diagnos lång? Någon med erfarenhet som vill dela med sig? 🙂

Annons:
Annielle
12/13/16, 3:38 PM
#1

Den här tråden passar nog bättre att lägga upp på Bokstavsfolk iFokus i stället eftersom den är inriktad på neuropsykiatriska funktionshinder som ADHD/ADD

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: